Hello 2013!! And still traveling.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu Hello 2013!! And still traveling.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu

Hello 2013!! And still traveling..

Door: Jesse Denijs

Blijf op de hoogte en volg Jesse

06 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hallo iedereen,

Daar was ik weer even met een update van wat ik aan deze kant van de wereld zoal meemaak. Ik was gebleven in Broome in mijn laatste blog. Vanaf daar zou de "echte" oversteek naar Cairns beginnen. Met een 4067km, een aardige rit voor de boeg. Dus dat moest goed beginnen natuurlijk...dus... stond ik om 5:30uur al op de volgende dag, om eens rustig naar het strand te rijden en even rustig wakker te worden. Kevin lag nog achterin de bus te slapen, terwijl ik naar het strand reed. Wij hadden op de parkeerplaats van een backpackers geslapen, nadat we eerst de vorige avond in een park ons avondeten hadden gekookt en gegeten. Wij konden geen andere plek vinden om de bus te parkeren en te gaan slapen, dus wat is dan beter om naar een backpackers te rijden, de bus te parkeren en gelijk te gaan slapen. De minste kans op controle dachten wij.
Toen ik om 5:30uur aankwam op het strand was ik zeker niet de eerste. Er waren al wel 150mensen druk aan het sporten op het strand! Hardlopen, buikspier oefeningen, groepslessen, noem maar op. Echt een mooi gezicht! Die mensen deden dat dus van 5:30 tot 6:30, kleden zich daarna om en gaan naar hun werk. Een prachtige manier om de dag te beginnen, ook omdat de temperatuur nog wel te doen was rond die tijd. Goed, ik dus snel even wat ontbijten, sportschoenen aan en ook even heerlijk over het strand gerend, daarna even een heerlijke duik genomen (erg verfrissend was het niet met zo'n 33graden zee temp.) Daarna was Kevin ook eindelijk wakker en hebben wij nog even wat oefeningen gedaan. Daarna even gedouchd bij het strand, even boodschappen gedaan en weg!!! We vertrokken dus pas rond 11uur en reden door tot het bijna donker was. Dat was rond een uurtje of 6 al. Een mooie rustplaats naast de weg opgezocht waar niemand was, wat aardappel salade met kip schnitzel gegeten, filmpje gekeken op de laptop van Kev en daarna weer gaan slapen. De volgende ochtend had ik mijn wekker al om 4uur gezet, want het leek mij het beste om mooi vroeg met de sunrise te gaan rijden. Terwijl Kevin weer nog achterin de bus pag te snurken genoot ik van de prachtige zonsopkomst. Een prachtig gezicht en bovendien is het tot 8uur nog niet zo heel warm, dus rijd het ook een stuk lekkerder. Wij hebben wel airco in de bus en die doet het gelukkig erg goed, maar wanneer het buiten echt boven de 45graden is, voel je dat ook nog wel in de bus natuurlijk.
Verder is het behoorlijk rustig op de weg. Ik zag 's ochtends wel een heleboel kangaroes langs de weg, dus reed ik extra voorzichtig. Je ziet tijdens het rijden veel dode kangaroes, koeien en vogels naast en op de weg. De meeste zijn doodgereden door de verschrikkelijk grote road trains, echt nog steeds zulke indrukwekkende voertuigen. De weg is veelal behoorlijk goed begaanbaar. Ondanks dat er ongeveer 1 snelweg is rondom Australië. De snelweg is niet wat wij van een snelweg verwachten. Het is "gewoon" een tweebaans weg, iedere baan 1 richting op dus. Een beetje zoals de Rietweg, voor de kenners onder ons ;-)
Ook hebben wij onderweg prachtig, grote roofvogels gezien, wat een mooie beesten zijn dat zeg! En wat een spanwijdte soms! Het landschap varieert van kale vlaktes tot mooie bergachtige gebieden. Ook reden wij af en toe richting grote donkere wolken, rookwolken. Dan stond er weer een deel van de berm in de fik en kwam het vuur soms wel tot de weg. Snel erlangs en doorgaan, want de enige andere weg is het rondje de andere kant omgaan...!
De bus doet het nog steeds erg goed, wij rijden constant tussen de 85 en 95km/h en hebben een gemiddeld verbruik van 1 op 8.9, prima te doen dus. We wisselen het rijden ongeveer om de 2-3uur af en het mooie is, wanneer je moe bent en de ander is aan het rijden, duik je gewoon achterin op het bed! Ideaal!:-) We maken lange dagen op deze manier, vertrekken met de zonsopkomst en stoppen met de zonsondergang. Maar de dagen vliegen voorbij. Nu ik dit schrijf is het donderdag en morgen kunnen wij al aan de oost kust aankomen. Dan hebben wij er ongeveer 4,5dag over gedaan. En ga ik eerst eens even genieten van het strand en een biertje aan de oost kust!

Aankomst in Townsville.

Vrijdagmiddag was het dan zover! Na een dik half jaar in het westen van Australië gewoond, gewerkt en gereisd te hebben, is de tijd van het reizen en genieten van al het moois in het oosten begonnen! We kwamen binnen in Townsville. Even een "Denijs pose" picture met het sign van Townsville natuurlijk en door, de stad in. Gelijk door gereden naar de boulevard. Palmboompjes, strandje, mooie zee met op de achtergrond wat kleine eilandjes. Prachtig! Eerst even genieten en dan even op het strand douchen. Daarna over de boulevard gelopen, fish and chips gegeten en toen naar Saunders Beach gereden. Een strand 40km ten noorden van Townsville. Daar had je een gratis camping side. Het was al donker bij aankomst. Er stonden nog 10 andere campers op de parkeerplaats wat aan het strand gelegen was. Iedereen lag volgens mij al te slapen, want er was niemand meer te bekennen. Erg stil, dus even het strand opgelopen. Een prachtige sterrenhemel en bijna een volle maan die weerkaatste op de zee. Helemaal niet vervelend om even een blik op te werpen... :-) Toen kwam ik er via fb achter dat er 2 bekenden in de buurt waren. Het eiland waar ik 's nachts op uit keek zat Magali! Zo toevallig! Dat is een vrouwtje uit België die ik heb ontmoet in Melakka, Maleisië in feb ongeveer volgens mij. Zij was in de tussentijd alweer in België, Argentinië, Brazilië geweest en was nu dus in Australië op ongeveer 20km van mij, op dat kleine eilandje! Hoe bedoel je, klein wereldje!! Verder reageerde er nog iemand op mijn "Townsville" foto, namelijk Miriam. Een vriendin uit Amsterdam die 2jaar geleden is begonnen met reizen en nu dus in Townsville samen woont met haar vriend James en een nieuwe studie hier is begonnen. Zij werkt ook nog heel toevallig in een strand tent op steenworp afstand van waar wij eerder op de avond de fish en chips hebben gegeten. Zo toevallig!

Goed, wij hadden het plan om eerst naar het noorden te gaan, naar Cairns en op de terugweg zouden wij zeker nog even langs Mariam.
Volgende dag na een heerlijke ochtend sessie op het strand, heerlijk hard gelopen en weer even wat oefeningen gedaan, zijn wij naar Cairns gereden. Met een nieuwe 2e accu kwamen wij aan in Cairns. Hier hadden wij met Scotty afgesproken, een collega met wie ik voor DME heb gewerkt. Hij woonde hier in een huis met zijn vriendin en nog 4 anderen. Wij waren van harte welkom, dat kwam dus super uit. Konden we mooi gebruik maken van de douch en wasmachine, meer hebben wij eigenlijk niet nodig. Ik sliep mooi in mijn bus voor de deur en Kevin verkoos de bank. Die avond even drankje(s) gedaan in de stad, was gezellig. Nog even een mooi verhaaltje tussendoor: Ik verloor op de heenweg naar de stad 50 dollar. Combinatie van drank en geen diepe zakken (of bioscoop-broek ;-)). Later op de avond kwamen wij aan in bar nummero 3. Komt er een wat oudere man naar mij toe die mij uit het niets 50dollar geeft.... Ik wilde dit terug geven, maar hij stond erop dat ik het hield. Het was zijn verjaardag, of ik dus een drankje voor hem wilde halen. Gedaan en wilde het wisselgeld weer terug geven, maar hij stond erop dat ik het hield. Ik moest zelf ook maar een drankje halen en wat voor mijn vrienden. Goed, weer drankje gehaald voor Kevin, Scotty en mezelf en weer geprobeerd de rest van het bedrag terug te geven. Maar wederom moest ik het houden... Een heel vreemd, apart verhaal, maar goed..

De volgende dag was niet iedereen even fit en zijn we naar de lagoon gegaan. De lagoon, een zwembad aan de rand van de stad waarvandaan je uitkijkt over zee. Een prachtig gezicht! Om het zwembad staan 28 bbqs in het park en die worden allemaal goed gebruikt! Iedere dag rond een uurtje of 5 komt het vlees van alle kanten aangezet! Je houd de knop onder de gril plaat even ingedrukt, gooit wat olie op de plaat en... BAMNMM DIE KANGAROO STEAKS, WORSTEN, BURGERS EROP EN GAAN! Natuurlijk de 5 liter pakken goon erbij en genieten maar! Het kook toestel is in Cairns niet uit de bus gekomen, het is aan de oostkust: BBQ! Heerlijk! Vanuit het park loop je zo gezellig de boulevard op, met leuke night marktjes en lekkere restaurantjes, erg gezellig. Wat een plaatsje dat Cairns zeg. Gelegen aan zee, omringt door mooie groene bergen. Een plaatje! Verder was er die dag nog een regea festival aan de gang in het park, heerlijke bob marley sounds die door het park en over het zwembad te horen waren. Kevin en ik besloten op het veld even een balletje hoog te houden. Dat ging ongeveer een uur lang met zijn tweetjes, vervolgens kwamen er backpackers vanuit alle kanten vragen of ze mee mochten doen. 2uur later waren we een partijtje aan het voetballen, 10 tegen 10, op onze blote voeten in zwemshorts op het gras voor het podium. Jongens uit France, Africa, Duitsland, Australië met zijn allen op een zondag middag, balletje trappen. Echt mooi! De hangover dag werd op deze manier een legendarische!

De dag erna was het tijd voor een tocht! Vroeg in de kleren. Half 7 waren we onderweg. Nog even iemand ophalen, tijdens het wachten zomaar 50koude biertjes van iemand gekregen die zijn auto aan het inladen was. Mochten wij hebben, want het paste niet meer in zijn auto. Zo kwam het dat we uiteindelijk om 7uur met 6 man in mijn busje onderweg gingen naar de table lands. De 4 die achterin zaten in de bus begonnen maar vast aan het bier, want ze konden natuurlijk niet naar buiten kijken, dus maakten ze er zo maar even een feestje van. De table lands is een prachtig gebied wat meer landinwaarts vanaf Cairns. Watervallen, reuzenbomen, prachtige landschappen, noem maar op! Een prachtige, lange dag waarbij we nog niet eens alles konden bekijken. Want bij iedere waterval moest door meerendeel natuurlijk eerst even gezwommen worden!

De volgende dag is Kevin gaan duiken in de great barrier reef, iets wat ik bewaar voor in mrt, wanneer ik weer terug reis van Brisbane naar Cairns met mijn lieve zusje.

Inmiddels zijn wij nu een paar week verder en schrijf ik nu dit gedeelte terwijl ik op mijn bed lig hier bij Bondi Beach, midden in Sydney! Jawel, wat is de tijd voorbij gevlogen! Ik zal (proberen) in het kort de hoogtepunten van de oostkust te vertellen. Ik was gebleven in Cairns!

Magali was ook al in Cairns inmiddels, zij was ook met ons meegegaan naar de table lands. Kevin en ik zouden nog wat verder reizen naar het noorden en Magali ging gezellig mee. Een prachtige weg langs de zee bracht ons langs een prachtig stuk natuur. Hier begon namelijk het regenwoud weer, iets wat je in Azië natuurlijk veel ziet, maar hier in Australië hebben ze dat ook gewoon! Ongelofelijk wat dit land allemaal heeft zeg! We zijn eerst naar Port Douglas geweest en daarna verder gereden naar Cape Tribulation, met het pondje over en dan sta je midden in het regenwoud! Dit gebied is ook wel bekend omdat het regenwoud hier tot de zee door loopt. Wat een prachtig beeld geeft! Deed mij af en toe een beetje terug denken aan het prachtige strand van kho phi phi. Maar hier was het super rustig, echt bijna niemand was hier. We hebben de bus aan de rand van het bos gezet, zodat we zo het strand op konden lopen. Hier hebben wij overnacht. Kevin wilde op het strand slapen, onder de sterrenhemel. Ik bleef lekker in het busje en Magi in de 4 persoons tent, zo had iedereen zijn eigen paleisje :-) De volgende ochtend heerlijk hardgelopen over het strand tot ik niet verder kon doordat er een rivier vanuit land de zee bereikt en daar ging ik maar niet doorheen. Het gebied stikt van de zout water krokodillen en met dat in je hoofd duik ik daar echt geen rivier in. Wel even lekker in zee gezwommen natuurlijk, maar nooit echt diep de zee in gegaan...je weet maar nooit..
De dag erna weer rustig terug naar Cairns gegaan, daar nog een dagje gebleven. Weer heerlijk bij het lagoon gelegen en natuurlijk 's avonds weer met een heel stel wezen eten bij 1 van de 28 bbqs naast het lagoon, geweldig!

De volgende stop was weer Townsville, daar had ik met Mariam afgesproken. Echt leuk om die naar jaren weer te zien. Bij aankomst was ze nog aan het werk in het restaurant/ café aan het water. Daar hebben wij eerst even gezellig wat met zijn 3en wat gedronken. Daarna zijn wij naar het huis van Mariam gegaan en hebben daar Jim (Mariams vriend) ontmoet. Ze hebben een prachtig, leuk huisje op een hill in Townsville met prachtig uitzicht over de stad en zee. Het was ongeveer 3uur 's middags en ze stelden voor om te gaan kite surfen. Iets wat ze beide doen. Dat vonden Kevin en ik natuurlijk een goed idee! Het was prachtig mooi! Nog geen 5 minuten rijden vanaf hun huis stonden wij op het strand waar nog een tiental andere kiters bezig waren. Jim heeft Kev en mij omstebeurt meegenomen met de kite, het water in. En zo konden wij wat van de krachten van de vlieger ervaren. Een heerlijk gevoel! Iets wat ik mij eigenlijk voor had genomen om in Nederland pas te gaan doen, maar nu alvast een begin mee heb gemaakt. Ik ga dit zeker gelijk doen wanneer ik in Nederland ben, vind het geweldig! Vervolgens hebben wij even wat gegeten en 's avonds nog even touch footy gespeeld. Erg leuk om zo gelijk wat te doen, wat we zo in Ned niet 1 2 3 doen. Die avond hebben Kev en ik heerlijk op de bank geslapen en hebben wij de volgende ochtend, na afgescheid genomen te hebben, onze weg naar het zuiden vervolgd. Volgende bestemming:

Early beach!

Dit plaatsje, wat prachtig tussen mooie groene bergen aan zee ligt, is de opstap plaats om naar de wel bekende Whitsunday Islands te gaan. Ook hier was weer een prachtig lagoon met uitzicht over zee. Hier zijn wij een paar dagen gebleven en heeft Kevin nog een 3 daagse trip naar de eilanden gedaan. Ook dit bewaar ik weer voor mijn tijd met mijn zusje. Verder heb ik nog een leuk Frans stel leren kennen die ik heb geholpen met hun busje. Ze hadden problemen met starten, dus heb ik ze een paar keer geholpen en uiteindelijk het probleem verholpen door de contact punten van de accu goed schoon te maken. Jaja, word ook nog beetje monteur hier!;-)

Sunshine coast.

Vervolgens ging de reis verder langs de sunshine coast richting Brisbane. Kleine plaatsjes die naast elkaar aan de kust liggen en worden verbonden door 1 lang gerekt strand. Veel surfers en mensen die lekker liggen te genieten van het mooie weer. Tijdens het hele reizen zijn wij natuurlijk op meerdere plaatsen gestopt, hebben gezwommen, 's avonds van de verschillende bbqs gebruik gemaakt en hebben wij soms midden in woonwijken of op rest areas langs de weg overnacht. Een prachtige manier van reizen! Erg gelachen met Kevin en prachtige dingen gezien natuurlijk!

Brisbane.

Dan Brisbane. Een mooie "echte" stad! Eindelijk weer eens! Perth was de laatste "beetje" stad die ik gezien had en dat is ook alweer een half jaar geleden natuurlijk! Gelijk toen we aankwamen zijn we ook hier weer naar het Lagoon gegaan, want Brisbane zelf heeft geen strand. De mensen uit Brisbane gaan of naar de sunshine coast ten noorden van Brisbane of naar surfers paradise ten zuiden. Kev en ik hadden een mooi parkje gevonden, niet ver van het centrum. Hier was een mooi grasveld, bbq en speeltuin, wat wil een mens nog meer!?;-) Hier hebben wij heerlijk gekookt, uren staan voetballen, basketballen en met een frisbee wezen overgooien. Die avond zijn we ff een drankje wezen doen in een echte backpackers bar, erg gelachen! Zijn nog 2 dagen in Brisbane gebleven, leuke stad!

Surfers paradise.

Vervolgens ging de reis verder naar de gold coast, Surfers Paradise! Hoewel de golven de naam nog niet echt eer aandeden was het wel een paradijs! Vooral voor jongeren die uit willen gaan. Een mooi strand, lang gerekte boulevard en hoge gebouwen pal aan het strand. Zijn hier even op het strand geweest en verder zijn wij hier niet uit geweest ofzo. Red, dat gaan wij doen daar!;-)

Op bezoek bij Wanda.

Daarna ging de reis verder naar Wanda, die een half uurtje vanaf Surfers woont. Een vriendin van Arne die 10jr geleden een reis heeft gemaakt naar Australië en die nu hier woont met haar Australische man en in verwachting is van hun 3e dochter. Zij heeft mij oa geholpen met de tickets en wat andere handige dingen die ik moest weten voor deze reis. Erg leuk om na ongeveer 1,5jr al contact te hebben gehad, haar te kunnen opzoeken hier in Australië. Zij wonen in een prachtig huis aan de rand van een bos.
Toen wij aankwamen gingen de steaks gelijk op de bbq en hebben wij heerlijk, gezellig gegeten. Met wat biertjes en wijn werd het erg gezellig! Wij zijn een heel wknd bij hun gebleven en hebben daar nog even de omgeving verkend. Echt een spr leuk gezin, wat hebben wij gelachen! Op mijn weg terug naar het noorden ga ik zeker nog even gedag zeggen daar en misschien kan ik ze nog even helpen verhuizen naar hun nieuwe huis een paar kilometer verderop.

I'm coming home....

Aangezien Wanda voor worldticketcenter.com werkt heb ik ook al mijn tickets terug geboekt! Jawel, ik kom echt terug!!! Altans.... de tickets zijn geboekt! Na 1jr Australië zal ik terug komen via ongeveer dezelfde, prachtige weg hoe ik gekomen ben. Ik vlieg eerst naar Singapore waar ik 2 dagen blijf, vervolgens vlieg ik naar Hanoi in N-Vietnam, dan ga ik nog even heerlijk 2mnd genieten van Vietnam, Cambodja en Laos om vervolgens vanaf Bangkok naar Dubai te vliegen. Daar zal ik een week bij mijn zus, Daphne op bezoek gaan en dan...... Jawel..... Zaterdag 25mei om 13:30uur zal er een prachtig groot vliegtuig landen op schiphol waar ik in zal zitten!!!!

Mocht je tijd en zin hebben, heb je mij net zoveel gemist (misschien als kiespijn;-), als ik jullie heb gemist. Dan zie ik je graag op schipje hol die zaterdag middag!! :-)

Byron Bay.

Nadat we dan toch met moeite weg zijn gekomen bij Wanda (want het was echt spr relaxed en gezellig daar). Kwamen wij na een uurtje rijden aan bij Byron Bay! In dit echte surfplaatsje schoven wij gelijk aan in een thais restaurantje bij Magi en 2 andere meiden uit Nederland. Zij waren daar al 2 dagen en zouden daar ook nog wel even blijven. Byron Bay, een gezellig, echt surfers dorpje, aan zee natuurlijk. Veelal wat alto's, rasta's, mensen op skate borden door de straatjes en natuurlijk veel surfers. Wij zijn hier 5 dagen gebleven, heerlijk gechilld, mensen leren kennen, uit geweest....genieten! Adam en Djay leren kennen van het red bull team op het strand, nog mooie stickers en special pet van gekregen, leuk souvenir. Al met al spr chill!

Sydney.

Daarna was het tijd om mijn grote vriend Dean na 3 kwart jaar weer eens te zien! Om dus naar Sydney te gaan! The BIG City! Dean, die ik had leren kennen op mijn eerste dag in Australië en al na een paar week was vertrokken naar Sydney, leefde daar nu mooi vlakbij Bondi beach in een huisje. Wij konden daar mooi blijven had hij gezegd, dus zo gezegd, zo gedaan. "Deano!!! HAHAHA", ging het toen ik hem weer zag. Het was op een zondag, prachtig weer en hij liet ons eens even het bekende strand zien. Wat een mensen joh! Gelijk strandtent in en aan de Heiniken! Zo was het plaatje compleet :-) Dean moest de volgende ochtend weer vertrekken naar de outback, waar hij voor 10dagen bleef. Wij konden mooi in zijn huisje blijven, dus dat was spr geregeld! Uiteindelijk zijn wij een week in Sydney gebleven, heerlijk! Iedere ochtend lekker op het strand trainen, want ze hebben aan het strand wat toestellen staan waar je op kunt trekken, op kunt drukken enz. Daar wordt goed gebruikt van gemaakt door een hoop mensen. Echt super. Verder maar 1x echt de stad in geweest eigenlijk. Even langs de Harbour Bridge, opera house, je kent het wel... ;-) Nee hoor, hier kan en mag ik niet zo kleinerend over doen! Sydney! Andere kant van de wereld! Opera house! Harbour bridge!!!!! DAAR WAS IK DAN!!! Weer een prachtig punt tijdens mijn reis! En nog meer bijzonder dat ik daar gewoon met mijn ouders ga staan over een paar week! Ongelofelijk! Prachtig! Verder die week lekker naar het strand geweest, zelf nog solo uit geweest, want Kev was druk met wat dingen op zijn computer. En vrijdagavond nog met Daniël de stad in geweest. Daniël is een ouwe schoolvriend van Bas die nu op Bondi Beach zijn eigen soort Patta winkel had. (voor de niet Amsterdammers onder ons, winkel met petjes en trandy sport shoes). Hij bracht mij naar een bijzonder barretje in de stad, wat mooi man. Die avond werd een soort van kroegentocht met erg veel drank....wat lachen man. En wat is Sydney dan opeens een grote stad met zoveel mogelijkheden om naar barretjes enzo te gaan. Echt mooi! Weer veel nieuwe mensen leren kennen en mooie verhalen opgedaan.
Nog even een olie lek laten maken in het bussie en dan was het dan echt tijd om richting Melbourne af te reizen, met als hoofd doel.... MIJN OUDERS NA PRECIES EEN JAAR WEER IN MIJN ARMEN TE SLUITEN!!

Melbourne.

Na 1,5dag reizen kwamen wij dan 's avonds aan in Melbourne. Hier hadden wij met een Duitse vriend van Kevin afgesproken. Kevin is zijn reis namelijk begonnen in Melbourne en heeft hier een tijd gewoond en gewerkt. Hij kende de stad dus al en ook nog wat mensen die er woonden. Jonas had kaarten voor ons geregeld voor een comedy night, daar gingen wij dus gelijk heen. Erg gelachen en natuurlijk een goed begin van mijn stay in Melbourne. Ik kon mooi het busje bij Jonas in de straat zetten en daar dus in slapen. Kevin kon in het huis bij Jonas slapen. Zo was het plaatje weer helemaal compleet! Ik kon slapen in de bus en gebruik maken van de douch en wasmachine in het huis. Wat hebben wij het toch getroffen tijdens de hele reis aan de oostkust. Zijn bij zoveel mensen langs geweest waar we even konden blijven slapen, douchen en de was doen. Echt super leuk en handig natuurlijk! Verder die week rustig Melbourne ondekt, een heerlijke stad vond ik. Mooi groot centrum, mooie botanic gardens, mooie skyline, een stad waar ik mij wel kan vermaken. Naarmate wij naar het zuiden afreisden werd het wel steeds wat frisser. Best apart, omdat het in Nederland juist andersom is natuurlijk. Er waren zelfs avonden bij waarbij ik weer eens een trui tevoorschijn moest halen... Maar goed, na zo'n lange tijd alleen maar warm en mooi weer gehad te hebben, mag je niet klagen natuurlijk :-) Ik ben nog eens even een avond gezellig wezen stappen in Melbourne met een leuke groep mensen, erg gelachen en dan kwam dan toch echt de dag dat ik mijn ouders precies na een jaar weer zou zien steeds dichterbij...

Het was nu vrijdag en over zo'n 12uur zou ik mijn ouders van het vliegveld ophalen... Een raar, maar prachtig idee. Precies 1jaar nadat ik samen met Appie in Amsterdam het vliegtuig instapte. Een jaar wat voorbij is gevlogen! Waarin ik in zoveel landen ben geweest, zoveel mooie dingen heb gezien, zoveel mensen heb leren kennen en waarbij ik dan nu echt in Melbourne was en op mijn ouders aan het wachten was. Maar....... Eerst wilde mijn zus, Daphne uit Dubai, nog even met mij skypen... Dit is natuurlijk niet zo bijzonder, al hadden wij daarvoor nu echt een afspraak gemaakt. Ik kreeg al een beetje een flauw vermoeden natuurlijk... En helemaal toen zij mij whatsappte dat ze 15minuten later wilde skypen, want dan zou haar man Stephen er ook zijn. Er zou dus "bijzonder" nieuws gebracht worden dacht ik zo. En nou, dat kwam hoor!!! Na een paar keer: "How you going", "Not to bad, what about yourself", kwam dan toch de vraag of ik even op mijn telefoon wilde kijken,omdat ze iets gestuurd had... JAWEL JAWEL!!!! Een foto van een echo erop... It's gonna be UNCLE JESSE IN A COUPLE OF MONTHS!!!!!! Mijn zus is zwanger!!!!!!! Een kleine Dubainees (of hoe je die ook mag noemen;-)) gaat er komen!!! Zo leuk!!! En zo happy voor mijn zus en brother from another mother!!! HAHAHAHA Prachtig nieuws! En wie weet komt de kleine wel wanneer ik bij mijn zus op bezoek ben eind mei! Dat zou helemaal een mooie afsluiting van mijn reis zijn natuurlijk! Maar goed, dat zien wij over een paar maanden wel weer! :-)

Goed, nu was het dan bijna zover! Bus gewassen, mooi weer, even lekker gedouchd bij Jonas en om 8:30uur onderweg naar de schiphol van Melbourne! Mijn ouders hadden 8uur daarvoor al vanuit Singapore gestuurd dat ze onderweg waren, dus alles ging volgens plan! Busje parkeren, rennen naar de aankomst hal, kijken op het bord: 7527 from Singapore...... Landed!!! Nu had je 2 uitgangen... Dus zenuwachtig in het midden staan (maar natuurlijk heel cool doen overkomen;-)), en maar kijken naar beide uitgangen... Het was druk, veel chineesjes, dus daar kon ik makkelijk overheen kijken. Nog eens even wat berichten krijgen van mijn zusjes uit Nederland dat zij het zelfs spannend vonden... 1 jaar... Is toch best lang he.. En dan zie ik daar rechts opeens die bekende blonde krullen druk heen en weer gaan, zoekend naar iemand, een rustige man daar achteraan met beide handen rustig op een trolly. Mijn ouders!!! Daar waren ze dan!! Ik loop erop af en dan zien zij mij ook!! Ik geef mijn moeder een dikke knuffel, daarna mijn vader. Tranen in de ogen.... en allemaal een beetje stil van blijdschap... Nou...daar zijn ze dan!!! Prachtig..... :-)

En hier stopt mijn blog..... Ik schrijf dit laatste stuk nu half uit mijn bus liggend bij een prachtig meer, vlakbij zee, boven Sydney. Ik ben nu al ruim 4 week met (de toekomstige) opa en oma aan het reizen. Wij hebben alweer zoveel mooie, spannende dingen meegemaakt. Memories for life!!! Dit zal in een volgend blog weer te lezen zijn. Een blog dit keer een keer niet geschreven door mij! Maar door mijn ouders! Ook eens leuk om de ervaringen te lezen van een ander persoon:-)

Het is lang geleden dat ik een blog heb gepost... Het is steeds moeilijker om mezelf er toe te zetten, wanneer je zo bezig bent en zoveel meemaakt. Ik ben nu 13mnd onderweg, inmiddels is het eindpunt een beetje in zicht. Tickets zijn geboekt...

Hier vandaan wil ik alsnog iedereen een geweldig, gelukkig, bijzonder en vooral gezond 2013 wensen!

In het speciaal wil ik mijn oom Dick veel gezondheid toewensen. Ik hoop dat u weer helemaal beter wordt oom. Heel veel beterschap. Wij denken aan u vanaf deze kant van de wereld.

Liefs, Jesse...

Photos Australia:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.406401826037553.102975.100000032162818&type=1&l=316ae3adbc


  • 07 Januari 2013 - 13:09

    Appie:

    Weer een mooi verhaal Jesse J, see you at Schiphol when you're back.

    cheers,

    Appie

  • 08 Januari 2013 - 09:55

    Remco:

    En wéér een goed verhaal jongen! Erg cool om alles te lezen! Enjoy! :)

  • 26 Januari 2013 - 10:10

    Sharita:

    Geen dag hetzelfde, mooie ervaringen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesse

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 34685

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

08 December 2011 - 30 November -0001

Journey of my life!

Landen bezocht: