From Brissie to Cairns with The Crazy Dutchgirl!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu From Brissie to Cairns with The Crazy Dutchgirl!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu

From Brissie to Cairns with The Crazy Dutchgirl!!

Door: Redmar Denijs

Blijf op de hoogte en volg Jesse

07 April 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Deze keer is het niet Jesse die een blog schrijft.. En ook niet onze ouders.. Maar... ik; Redmar! Aangezien ik Jesse al 15 maanden niet gezien had en ik hem altijd weinig sprak, leek het mij een leuk idee om hem in Australië op te zoeken! Eens zien of hij echt 'the dream' leeft, en zo ja; daar een beetje van meepikken;-)
Toen ik dit aan hem voorstelde was hij meteen enthousiast! Dus eerst vrij regelen voor mijn werk, dan een ticket boeken.. En nu is het zo ver!

Als ik na 25 uur reizen, waarvan 3uur slaap, in Brisbane landt kan ik niet wachten! Het voelt een beetje als een eerste date. Hoe zal Jesse eruitzien? Is hij veranderd? Hoe zullen de komende 3 weken gaan?
Het is inmiddels 00:30u lokale tijd en ik snelwandel het vliegtuig uit. Na een korte sprint door de douane zie ik mijn backpack al op de band liggen.
Vol spanning loop ik door de schuifdeuren, maar.. geen Jesse! Hoe kan dat nou?
Een beetje teleurgesteld loop ik door en kijk om me heen.
Ineens zie ik door de ramen de crazy-dutchman-van met de achterklep open en Jesse in de weer met doekjes en water. JESSE!!!! Blijkbaar had hij een kleine bloeding in zijn nek die maar niet stopte. Gevolg: nek en shirt helemaal onder het bloed. Dus ik kon direct weer aan het werk als zuster..;) Na deze ervaring en de lange reis hadden we allebei wel een drankje verdiend. Dus hup de kroeg in en proosten op de komende 3 weken!!
Vervolgens op naar Wanda en Jim in Ela-Nora/Goldcoast, waar we de eerste twee nachten mogen logeren, zodat ik goed uitgerust aan de trip kan beginnen.

De volgende ochtend wordt ik wakker met vogels op de achtergrond, een fris briesje en de zon die door de gordijnen schijnt.. En een temperatuur van zo’n 25-30 graden! We beginnen rustig en gaan naar Coolangatta. Hier is een surftoernooi met de beste surfers ter wereld. Oftewel; zwemmen in de zee en in de zon liggen! Echt een relaxed dagje.

Dag twee!!

Vanaf vandaag gaan we echt in de bus reizen en slapen. Het backpacken gaat beginnen. Maar eerst... Jesse zijn cadeautje geven!
Ik geef hem 2 t-shirts, één met 'I love my sister', en één met 'I love my brother'. Dan is het voor de buitenwereld ook duidelijk wat onze relatie is;-) Na afscheid genomen te hebben van Wanda, gaan we op naar het zuiden!
Goldcoast – Byron Bay.
Langs de kust rijden we naar King’s Cliff. Een prachtige route met de mooiste kleuren groen langs de weg. Één weg is afgesloten ivm Flooding, toch even kijken of dit echt het geval is.. Het water staat nog wel hoog maar de weg is begaanbaar! Aangekomen bij King’s Cliff zien we pas echt hoe wild de zee is. Prachtig! Na een korte fotoshoot door naar Byron Bay.
Dit is een echt surfplaatsje waar iedereen relaxte kleding aan heeft, slippers draagt en tatoeages kunnen uiteraard niet ontbreken!
Na een korte pauze aan het strand even boodschappen gedaan en naar een kleiner strandje gereden. Aldaar de ‘Barbie’ (bbq) aan en kangaroesteak eten!! HEERLIJK! Na de nodige wijntjes vertrekken we naar het centrum om door te gaan tot laat in de nacht..

Dag drie!!

Ik wordt een beetje draaierig wakker en we rijden snel naar het strand waar een toiletvoorziening is en een douche bij het strand.
De eerste les is geleerd: bier na wijn is hoofdpijn!
Aldaar maar even wakker worden.. Nou dat is nogal moeilijk met zo’n hyper-broer ’s ochtends!
Ik trek mijn bikini aan en ga op het strand liggen om nog even te slapen, maar.. Al snel krijg ik zonnebrand tegen mijn hoofd gedrukt: insmeren!
Snel smeer ik me in en sluit mijn ogen.. Vervolgens krijg ik een fles water tegen mijn hoofd gedrukt: drinken! Oké een paar slokjes en dan de ogen dicht.. Maar nee.. Van Jesse moet ik even zwemmen, dan voel ik me vast veel beter. Dus hup ik wandel een super wilde zee in en wordt vervolgens alle kanten heen gesleurd door de stroming en overrompeld met wilde golven.
Als een verzopen kat strompel ik het water weer uit, en laat ik mij op mijn handdoek vallen. Jesse staat inmiddels klaar voor een ‘korte’ wandeling naar de vuurtoren, die bovenop een cliff staat.
Dit is volgens hem vlakbij en maar een klein stukje lopen, dat kan prima in bikini en op slippers! Nou vooruit, ik ben er tenslotte maar één keer!
Jesse gaat met een snelwandeltempo het pad op; een stijl pad met veel trappetjes, en ik volg hem. Halverwege zie ik een bankje en ik bedenk me niet: even zitten en uitrusten! Jesse kijkt me verbaasd aan en vraagt wat ik aan het doen ben. Euhm.. Even van het uitzicht genieten..? (Oké, hier viel ik door de mand, er was geen uitzicht, alleen maar bomen om me heen.)
Dus hup opstaan en door! Onderweg zien we mensen op wandelschoenen die wij vol goede moed en met een flink tempo, op onze slippers, inhalen.
Uiteindelijk komen we bij de vuurtoren; erg mooi en een prachtig uitzicht over de zee! Dit is het oostelijkste puntje van het vaste land van Australië. Soms kan je hier walvissen zien passeren, maar helaas vandaag niet. Gelukkig voel ik mij inmiddels wel weer wat beter!
Terug bij de bus besluiten we verder te rijden naar het noorden, naar: Surfers Paradise. Aldaar regent het behoorlijk hard. We gaan even kijken wat er in het centrum te doen is.
We komen bij een kraampje van Wickedclubcrawl. Zij organiseren kroegentochten. Na wat uitleg besluiten we mee te gaan met de kroegentocht.
Helaas waren wij de twee oudsten van de groep, werd er geen leuke muziek gedraaid en was iedere club waar we kwamen leeg voordat wij binnen waren.
Dat was dus niet zo’n succes.

Dag vier!!

We besluiten de dag goed te beginnen door te sporten. In het park langs het strand staan verschillende sporttoestellen. Na een stukje hardlopen gaat Jesse helemaal los. Nu begrijp ik waar hij die spieren vandaan heeft;)
Vervolgens rijden we via de Sunshine Coast naar Brisbane. Hier hebben we gewinkeld en de stad bekeken. Vervolgens rijden we via de Sunshine Coast verder naar het noorden. Onderweg zien we ineens het bord: Australian Zoo, volgende afslag. We besluiten ter plekke dat we daar de volgende dag heen gaan.

Dag vijf!!

Jesse maakt een heerlijk ontbijtje van wentelteefjes. Thanks! Vervolgens rijden we naar een camping waar we illegaal gaan douchen. Vervolgens gaan we naar de Australian Zoo van Steve Irwin! (The crocodile-hunter). Dit was echt een geweldige dag!
Alle medewerkers zijn erg enthousiast, en de dieren hebben enorm veel ruimte hebben. Veel van de dieren die hier zijn heb ik nog nooit gezien. Met koala’s kan je op de foto, en er is een Roo-heaven. Dit is een afgezet gebied waar kangaroes vrij rond lopen. Je mag ze aaien en voeren, erg leuk! Ook heb ik een olifant gevoerd. En er lopen overal kleine salamanders rond die op de vliegen jagen. Dat veroorzaakt nog wel eens grappige situaties als je toevallig een vlieg op je been hebt ;)
’s Avonds rijden we door naar Caloundra, een plaatsje aan de kust. Daar gaan we weer lekker barbequen en Jesse moet op een gegeven moment zo hard lachen dat hij.. in zijn broek plast! (Sorry Jesse, dit kan niet in de blog ontbreken!) Echt super grappig, maar inderdaad.. Je had er bij moeten zijn!
We parkeren de bus langs de zee en gaan daar lekker slapen.

Dag zes!!

Na een korte autorit parkeren we de auto langs de boulevard. We gaan weer sporten, ik hardlopen en Jesse gaat weer aan de apparaten hangen. Daarna even douchen en nadat Jesse wat zaken heeft geregeld in de bieb rijden we door naar Nousa Heads. Hier gaan we lekker zwemmen in de zee, gigantische golven waar we regelmatig onder bedolven worden met hilarische taferelen tot gevolg.
’s Avonds staan we op een parkeerplaats waar veel andere backpackers staan. Hier zijn ook veel bbqs. Dus lekker barbequen met een wijntje! Ook nu is het weer erg gezellig en op een gegeven moment proest Jesse zelfs zijn wijn uit van het lachen! Op den duur moeten we allebei behoorlijk nodig plassen. Maar.. Geen toilet in de buurt! Na een lange zoektocht door Nousa houden we het echt niet meer dus snel even de bosjes in. Als we opgelucht teruglopen zien we dat er toch wel dichtbij een groot openbaar sanitair gebouw is! Foutje!! Na nog een paar wijntjes willen we het nachtleven van Nousa verkennen, dus hup naar de club! Daar aangekomen is de entree voor mij $10 maar voor Jesse $20, omdat hij een hemd draagt! Daar gaan wij als echte Nederlanders natuurlijk niet meer akkoord.. Dus terug naar de camper en daar toch nog maar een wijntje. Nog meliger dan we al waren keren we terug en maken we de dansvloer onveilig.
Na een paar uur hebben we van dat dansen wel genoeg en gaan we op straat een kebab eten. We spotten al gauw een meisje aan de overkant van de straat die tegen een prullenbak ligt te slapen. Ondertussen raken we aan de praat met een groep jongens, waarvan 1 in een bruidsjurk rondloopt (die niet dichtkan!). Na wat gezellig gebabbel willen ze doorlopen, maar Jesse roept: Hé, don’t forget about her!! En hij wijst naar dat meisje. Die jongens kijken waar Jesse naar wijst en bedenken zich geen moment en gaan erop af. Dat meisje valt steeds weer in slaap, maar die jongens blijven maar praten.. Erg grappig! Na nog wat geklets met andere voorbijgangers besluiten we dat het toch wel tijd wordt om onze roes uit te gaan slapen..

Dag zeven!!

Zondag. Nadat we lekker in de zee hebben gezwommen vertrekken we naar Rainbow Beach. Vanaf daar willen we een trip boeken naar Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld.
Je kan alleen op het eiland komen met de ferry en een auto die vierwielaandrijving heeft. Dit omdat alle wegen van zand zijn.
Eerst proberen we een 3daagse trip te boeken via een reisbureau. Voor $350 per persoon zouden we mee kunnen.. Maar er is geen plek meer tot woensdag. Zo lang willen wij natuurliijk niet wachten!
We rijden naar een verhuurbedrijf van 4x4 auto’s, maar die is helaas gesloten. Gelukkig spreekt een vrouw ons aan en ze wil ons wel helpen!
Ze zegt tegen ons dat ze wel iemand kent die zijn auto zou willen verhuren. De volgende dag spreken we af om 7:30u bij een autogarage bedrijf.
Die avond slapen we op een parkeerplaats met onze deur open. Ineens staat er midden in de nacht een man in de deuropening en hij houdt een heel verhaal over de boetes die we nu zouden kunnen krijgen. Hij begon bij $200, vervolgens had hij het over $1000 en hij eindigde bij $2000 boete! Jesse en ik begrepen er niks van. Maar uiteindelijk vertelde hij dat we hier weg moesten en dat hij ons geen boete zal geven.
We weten nog steeds niet wie het was.. Maar we kregen in ieder geval geen boete;)

Dag acht!!

Zoals afgesproken staan we om 7:30u voor de garage en daar staat een Range Rover voor ons klaar. En die mogen we 3 dagen huren voor slechts $200,-! Dat is weer een meevaller. Na het inpakken van de kampeerspullen vetrekken we voor 3 dagen naar Fraser Island.
Via het strand rijden we op de ferry en daar begint ons 3 daagse avontuur!
Een prachtige natuur, overal regenwoud met gigantische bomen en veel lianen. Het rijden over het strand is erg gaaf! Steeds zorgen dat de golven ons niet raken en er mondden ook riviertjes uit in de zee. Soms weet je niet zeker hoe diep zo’n riviertje is. Dus op een gegeven moment schatte Jesse dat verkeerd in.. Met volle vaart door het water, gelukkig kwamen we er wel weer uit, maar voortaan even je raampje dichtdoen is wel handig he jesse?;P
We gaan het binnenland in en komen via prachtige zandwegen uit bij Lake Mackenzie. Een zoetwatermeer op het eiland. Super helder water en een lekker strand. De wegen in het binnenland zijn nogal hobbelig, onze billen kwamen dan ook regelmatig los van onze stoelen.
Onderweg zien we ook nog een schip dat in 1935 is aangespoeld en nu op het strand/in de zee ligt te vergaan. Erg indrukwekkend!
Uiteindelijk kwamen we bij de camping aan. Geheel afgezet met hoge hekken en een raster met daaroverheen elektriciteitsdraden. Op Fraser lopen namelijk Dingo’s rond, wilde honden. En die kunnen erg gevaarlijk zijn.
We zetten onze tent op, gaan lekker eten en besluiten ’s avonds naar het strand te lopen om naar de sterren te gaan kijken.
Zo’n sterrenhemel had ik nog nooit eerder gezien.. Ontelbaar veel sterren, regelmatig zoeft er een satelliet voorbij.. Zelfs de melkweg kon je zien. Prachtig..

De volgende ochtend zit ik op een bankje wat te lezen als ik iets bij mijn been voel.. Ik kijk op en zie een gigantische leguaan bij mijn benen!! Ongeveer 1 meter lang.. AAAA!!! Snel pak ik de camera en maak een paar foto’s. Jesse zei toen dat ze helemaal geen kwaad doen. Maar toen ik van Australie naar Dubai vloog, zag ik in de James Bond film dat er een kerel werd opgegeten door zo’n leguaan! Gelukkig wist ik dat toen nog niet..
Een paar kilometer achter de camping is de Wungul-Sandblow. Na een wandeling van een half uurtje komen we hier op uit. Dit is een woestijn midden op het eiland. Het zand is zo wit, dat het niet eens heet is! Na de nodige foto’s, filmpjes en een valpartij wandelen we terug naar de camping.
Vervolgens hebben we allebei een steelpan-douche genomen, heerlijk! Inmiddels is het eb en kunnen we de rest van het eiland verkennen.
Soms werd het strand onderbroken door een cliff of rotsen. Dan moest je een stukje door het binnenland. Op een bepaald punt moesten we ruim een meter omhoog in een hoek van 45graden. Dus Jesse met volle vaart die bult op.. Maar het zand was vervolgens zo zacht dat de jeep vast kwam te zitten! Na meerdere pogingen en een keer uitgraven kwamen we gelukkig toch verder.
Toen kwamen we uit bij de ‘Champagnebar’. Dit zijn grote holten in de rotsen die gevuld worden met de golven uit de zee. Oftewel: lekker warm zout water zonder kwallen en zonder haaien.
Na een lange tocht kwamen we uiteindelijk uit bij Marloo Beach. Een gigantisch lang strand, heel breed, een prachtige zee en niemand anders in de buurt.. WOW!
Nadat we hier een paar uurtjes zijn geweest, gaan we terug naar de camping. Daar komen we net op tijd terug, want het wordt alweer snel vloed! En dan is het strand onbegaanbaar.

De volgende dag moeten we terug naar de ferry. Onderweg zien we alle prachtige dingen nogmaals.. Het was echt te gek!
Nadat we de range rover weer voor onze campervan hebben omgeruild gaan we zo ver mogelijk rijden richting Airlie Beach. Dit is namelijk een rit van in totaal zo’n 12uur. Om half 2 ’s nachts zette Jesse de bus op een rustplaats langs de snelweg. Hier staan veel andere campers en een paar vrachtwagens.

Dag 11!!

Als we om 9u weer onderweg zijn zegt Jesse: ALS JIJ AIRLIE BEACH ZIET, WEET JIJ NIET... WAT JIJ ZIEHIEEETTT. (zie filmpje op facebook). Een goed begin van de dag!
Om een uurtje of 15u komen we aan in Airlie Beach, en Jesse heeft helemaal gelijk.. Een prachtig plaatsje aan de kust. Omdat je hier een paar maanden per jaar niet in de zee kan zwemmen vanwege kwallen en haaien, is er een lagune aangelegd. Dit is een groot zwembad naast de zee. Prachtig en heerlijk!
Vervolgens gaan we een trip boeken bij een reisbureau zodat we de volgende dag naar de Whitsundays-eilanden kunnen. Eigenlijk wilden we vooraf met een vliegtuigje over de eilanden gaan, maar dit was volgeboekt.. Helaas!
’s Avonds waren we allebei te moe om nog uit te gaan, dus lekker slapen in een woonwijk.

Dag 12!!

De boot waarmee wij vandaag varen heet: Wild Thing. Voorheen een reddingsboot. Met 2x350pk motoren vliegen we over het water en zien we onderweg de mooiste eilanden. En alweer mooie super witte stranden, alweer zo wit dat het zand niet heet wordt. We stopten op een aantal plaatsen waaronder op white-heaven-beach. Bij dit strand groeien baby-roggen en baby-haaitjes. Erg leuk om doorheen te wandelen en ze in het wild te zien!
We zijn verder nog 2x gestopt om te snorkelen. Toen zagen we nog schildpadden en gigantische vissen. Erg leuk!
’s Avonds lekker uiteten en uit in Mama’s Africa. Erg leuk gedanst! Dus weer een geschikte dag.

Dag 13!!

’s Ochtends lekker relaxed aangedaan en op weg naar Townsville. Hier logeren we bij Mariam en James. De nicht van James, Hannah logeert dit weekend ook bij hun.
’s Avonds lekker eten, filmpje kijken, skypen met onze ouders. En dan slapen..

Dag 14!!

Na een heerlijk ontbijt met wentelteefjes, gemaakt door onze eigen kok: Jesse! Vertrekken we naar de Big Crystal Creeck. Dit is een riviertje met allemaal, door de natuur uitgeholde, glijbanen in de stenen.
Daar aangekomen gaat Jesse met James en 2 vrienden van hem naar een grote rots om vanaf daar het water in te springen. Ik blijf met Hannah lekker relaxen in de zon en glij nog een paar keer van die glijbanen af.
Aan het eind van de dag gaan we naar de strandtent waar Mariam werkt. Daar lekker eten en drinken.

Dag 15!!

Vandaag vertrekken we naar Cairns. Het is erg heet dus als we na 4u aankomen in Cairns duiken we daar ook meteen de lagune in. Deze is nog groter dan die in Airlie Beach. Heerlijk even afkoelen..
’s Avonds weer lekker bbqen bij de lagune. Daar werden we nog bijna weggestuurd omdat we een wijntje dronken bij het eten.
Na het eten gingen we naar de nightmarket. Allemaal kleine winkeltjes en.. Massage salons! 40minuten massage voor $15!! Dus daar zijn we even heerlijk losgemasseerd.. Daarna lekker slapen.

Dag 16!!

Vandaag een echt relax dagje. Een beetje gewinkeld, gezwommen in de lagune, en gelegen in de zon.

Dag 17!!

Vandaag gingen we naar het Great Barrier Reef. Jesse heeft zijn duikbrevet al dus hij ging 2x50min duiken, ik ging 1x20min een introductieduik.
Echt te gek! Prachtig koraal in allerlei denkbare kleuren. Ook heel veel vissen. En natuurlijk.. Schildpadden! Ik heb met eentje gezwommen en ik kon hem zelfs aanraken. Jesse heeft ook nog 2 haaien gezien, te gek!
Na het duiken hebben we ook nog veel gesnorkeld, we konden er geen genoeg van krijgen.
Toen we terug waren moesten we echt even bijkomen van al die indrukken. Eerst maar even afspoelen in de lagune, toen bbqen en daarna nog maar weer laten masseren. Maar dat viel deze keer wel tegen, jammer..

Dag 18!!

Als we wakker worden hebben we een waarschuwing onder onze ruitenwisser, het is illegaal om op parkeerplaatsten te kamperen.. Gelukkig weer geen boete;)
Vandaag gaan we naar Cape Tribulation. Dit is een paar uur rijden naar het noorden. En hier loopt het regenwoud de zee in. Naarmate we dichterbij komen wordt de natuur al wilder en wilder, met steeds meer bergen.
Nadat we met de ferry een rivier zijn overgestoken zijn we aangekomen in Cape tribulation. Prachtig! Een smalle, kronkelige weg en borden waarop ze waarschuwen voor overstekende kalkoenen!
Uiteindelijk komen we op een camping en zetten we de campervan op zo’n 40 meter van het strand.

Dag 19!!
’s Ochtends is het nog erg mooi weer. We doen de was en besluiten lekker te gaan zwemmen in de zee. Een prachtig strand. Allemaal palmbomen, een wit strand, blauwe zee en alleen maar natuur om je heen.
Maar in de verte zien we een donkere lucht naderen.. Al snel begint het keihard te regenen! De was moet maar in de wasdroger. Als dat klaar is gaan we terug naar Cairns. Onderweg ook weer prachtige dingen gezien.
Helaas blijft het regenen, dus gaan we ’s avonds naar het casino. Daar uiteindelijk $10 verlies, helaas!!

Dag 20!!
Vandaag nog steeds slecht weer. We gaan het binnenland in en zien allerlei leuke plaatsjes. Ook een gigantische boom, de curtain-fig tree.
Een hele mooie route en uiteindelijk komen we uit bij een gigantische waterval. Ineens komt er een treintje aan, die stopt en.. er stappen allemaal chinezen uit! Ze maakten allemaal foto’s en binnen 10 minuten vertrekken ze weer.. Ongelofelijk..

Dag 21!!
Helaas, onze enalaatste dag samen. We gaan naar een camping om daar onze backpacks in te pakken. Jesse vertrekt tenslotte één dag later dan ik.
Al de hele vakantie wordt ik lekgeprikt door muggen, en Jesse had geen muggenspul (had hij wel, maar dat werkte niet). En toen we de bus aan het uitladen waren kwamen ineens een paar potjes deet tevoorschijn! Balen!!
We gaan lekker zwemmen in het zwembad en genieten van de warme douches.. Want al die openbare douches zijn koud!!
’s Avonds voor de laatste keer kangaroesteak. Na het eten komen we tot de conclusie dat het echt een onvergetelijke reis was. Zoveel gezien en meegemaakt in die 3 weken. We hebben elkaar echt opnieuw leren kennen, en dat was ook de bedoeling!

Dag 22.. :(
Jesse slaapt met zijn armen omhoog en ’s ochtends komt hij erachter dat zijn armen slapen.. Dus hij doet ze omlaag met een flinke elleboog in mijn rug tot gevolg. Shit, het is nu toch echt de laatste dag!
Als we op het vliegveld aankomen is het toch wel heel raar hoor.. De tijd is voorbij gevlogen! Nadat ik ben ingecheckt en we elkaar 4x hebben geknuffeld moet ik toch echt weg. Als ik van Cairns naar Brisbane vlieg, zie ik de plek waar we elkaar weer voor het eerst zagen. Bizar, het lijkt wel alsof dat gisteren was!!

Jesse het was fantastisch en we zien elkaar zeker weer over 2 maanden! In die tijd ga jij nog lekker verder reizen door Laos, Vietnam en Cambodja..
Wat een leven heb jij, en ik ben blij dat ik daar 3 weken van heb mee mogen maken. Dat pakt niemand mij meer af!
Je was echt een te gekke reisleider en ik heb zin om je weer te zien. Tot 25 mei allerliefste broer van de hele wereld!!

Liefs Red.

Nou daar heb ik nog maar weinig aan toe te voegen... behalve dan dat "in je broek plas gedeelte natuurlijk... ";-)

Het was geweldig om je 3 week bij mij te hebben gehad lief zusje! Wat hebben wij een lol gehad zeg! Wat ben je toch een super leuk, lief zusje. Bedankt dat je mij bent op komen zoeken en dit gedeelte van de reis met mij wilde doen. We zullen dit nooit vergeten en gelukkig hebben we de foto's en filmpjes nog om weer heerlijk terug te denken aan "onze" reis.

Een hele dikke knuffel en kus voor jou! Love you!

Kus,

je trotse broer.. :)

Laatste keer de link voor mijn foto's uit Australia: