Liefste ouders vandaag 35jr getrouwd! + update. - Reisverslag uit Karratha, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu Liefste ouders vandaag 35jr getrouwd! + update. - Reisverslag uit Karratha, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu

Liefste ouders vandaag 35jr getrouwd! + update.

Blijf op de hoogte en volg Jesse

19 Augustus 2012 | Australië, Karratha

Hallo iedereen waar dan ook ter wereld!

Want het is nu zomer en ook voor velen vakantie in Nederland, dus zal ik niet de enige zijn die aan het reizen is. Iig "hallo" en in het bijzonder voor mijn lieve ouders vandaag!
Want vandaag, 19-08-2012, zijn mijn lieve vader en moeder precies 35 jaar getrouwd!!! GEFELICITEERD lieve ouders! Ik wil jullie even laten weten dat ik super gelukkig met jullie en mijn zussen ben. Ik jullie erg mis en iedere dag wel even denk aan de dag dat wij elkaar weer zullen zien. Hoe het zal zijn als ik jullie daar straks in december op sta te wachten in Melbourne en na precies een jaar weer een dikke knuffel en kus kan geven. Ik ben super gelukkig met de sterke band die wij als gezin met elkaar hebben en realiseer mij maar al te goed hoe bijzonder dat is. Het maakt niet uit waar ter wereld wij allemaal ook zitten, wij zijn er altijd voor elkaar. Dit hebben wij aan jullie te danken! Nu al 35 jaar samen! Pap, mam en natuurlijk al mijn zussen, van harte op deze bijzondere dag! Ik vind het erg jammer dat ik (ook deze) bijzondere dag moet missen. Love you! Vanuit Karratha! Verder weg, maar dichterbij dan ooit tevoren!

Karratha.

Want daar zit ik dus nog steeds op het moment! ;-) het was alweer een tijdje stil op mijn blog, want er moeten keiharde knaken verdient worden voor de rest van mijn reis en daarvoor ben ik hier in Karratha op de perfecte plaats! Het schijnt namelijk zo te zijn dat hier gemiddeld het meeste geld verdient wordt van heel Australië. Dus, dan blijven wij hier maar even een tijdje hangen dacht ik zo.

Ik was mijn laatste blog geëindigd met dat ik zou gaan werken de volgende dag. Nou dat heb ik dus gedaan en de 29 dagen daarop ook maar gelijk! :-) Het was namelijk zo dat DME (het bedrijf waarvoor ik werk), bezig was met een behoorlijk grote klus die eigenlijk al een paar weken geleden af moest zijn. Het was een grote speelplaats, met veel verschillende toestellen, veel gras, hoogte verschillen, grind, bomen, planten, water toevoer, noem maar op. Op deze plek waren ongeveer 15-20 man aan het werk, waaronder ongeveer 10 andere backpackers. Jay was de supervisor/ leiding gevende op deze locatie en was daar ook net een paar dagen bezig. Eigenlijk werden wij met zijn allen een beetje in het diepe gegooid, want de groep voor ons had er een zooitje van gemaakt. Ik had al wat ervaring met landscaping, omdat ik al een tijdje voor Nick had gewerkt. Voor de meesten van de andere jongens was dit hun eerste landscape ervaring en wisten ze er dus vrij weinig vanaf.
Ik kon het al vrij snel erg goed met Jay vinden en hij benoemde mij tot leading hand. Wat inhield dat ik de leiding had, wanneer hij er niet was. Ik vond dit best natuurlijk, wat verantwoordelijkheid kan geen kwaad. Ik kon het ook goed met de anderen vinden. De meesten dus ook backpackers en sommige "gewoon" uit Australië. Door de weeks beginnen we altijd om 6:30uur, op zaterdag 7:30uur en zondag pas om 9uur (voelt als uitslapen:-)). Iedere dag werken we tot ongeveer 17-18uur. Wat neerkomt op 10-11uur werken per dag. Zijn vrij lange dagen, maar vliegen voorbij. Ik ben natuurlijk altijd met mijn bus op het werk, dus heb ook altijd mijn keuken bij mij. Tijdens de lunch maak ik hier dus ook gebruik van. Heerlijk roereitje of soepie wordt dan klaar gemaakt in de achterkant van mijn bus. Na werktijd sprint ik gelijk naar mijn bus om mijn eten klaar te maken, want dat gaat wat makkelijker wanneer het nog licht is. De zon schiet hier werkelijk in 5minuten naar beneden...om vervolgens in Nederland zijn werk te doen ;-). Na het eten even afwassen, half uurtje uitrusten en dan even lekker uurtje sporten. Naast de speelplaats die we maakten was namelijk een mooi veld en wat toestellen waarbij je verschillende oefeningen kan doen. Zo ben ik naast mijn werk ook nog een beetje sportief bezig. De eerste 2 weken kon ik bij Jay even gebruik maken van de douch, daarna heb ik een week bij de broer van Narelle kunnen douchen en daarna had ik even geen gelegenheid om te douchen.... Maar dat heb ik op een echte "backpacker" manier opgelost, al zeg ik het zelf. Een paar keer gewoon onder de tuinslang midden in de speeltuin gestaan, erg koud, maar dat was juist wel verfrissend zo na het sporten. En ook nog een paar keer in het toiletgebouw wat wij gebouwd hadden, maar niet in gebruik was, steeds wat emmers water vullen en over mij heen gooien. Deed mij denken aan de tijd dat ik bij Zugi en zijn familie in het bos was op dat onvergetelijk, kleine eilandje naast Bali. Zo ziet mijn leventje er nu dus al 5-6 weken uit. Het is allemaal een onderdell van de reis die ik maak. Nu even goed geld verdienen voor 3 maandjes en dan weer heerlijk ongeveer 9mnd reizen. Goede deal lijkt mij.

Planning.

Ik ben een paar weken geleden nog even een avond naar een camping 40km verderop geweest om Kevin op te zoeken. De vriend van Nienke en Jordy die ik in Perth had ontmoet (hij brak de vinger van Nienke op 3 plaatsen, tijdens de jump foto;-)), hij was aan het reizen met zijn broer, zus en vader die voor een paar weken over waren gekomen. Was even gezellig en Kevin gaf na het lezen van mijn vorige blog al aan dat hij wel met mij de oostkust af wilde reizen na mijn werk hier in Karratha. Super tof natuurlijk! Hij zit nu weer in Perth, maar gaan kijken of hij hier misschien ook nog een paar weken kan werken. Daarna dus samen verder reizen om dan op 7december "eindelijk" na precies een jaar mijn ouders weer te zien!:-) Kijk daar erg naar uit, want een jaar is niet niets heb ik gemerkt hoor. Het plan is dan om met mijn ouders de oversteek naar Tasmanië te maken, daar 1-2 week rond te reizen om vervolgens weer terug naar Melbourne te varen en naar Sydney te rijden. Daar oud en nieuw te vieren, waarmee mijn wens om een keer oud en nieuw in Sydney te vieren en een oud en nieuw bij een full moon party in vervulling zijn gegaan. Vervolgens gaan we door de outback richting Brisbane en via de kust weer terug naar Sydney, om ze daar weer op het vliegtuig te zetten. Vervolgens heb ik 1,5mnd niets gepland, om dan op 2mrt mijn zusje, Redmar, in Brisbane op te pikken, dan in 3 weken via de gold coast en nog meer moois naar Cairns te reizen om haar daar dan weer op het vliegtuig te zetten. Vervolgens moet ik gaan kijken of ik de camper verkoop of nog aanhoud, want misschien kan ik een van mijn beste vrienden er een plezier mee doen hem nog even te houden ;-) Dan ben ik van plan om in 2mnd nog door Vietnam, Cambodja en Laos te reizen, om daarna via een stop in Dubai, om even gedag te zeggen bij mijn zus, Daphne, die daar met haar man woont, om dan weer door te vliegen naar Amsterdam! Want half- eind juni gaat Wesley met mijn ouwe buurmeisje trouwen!:-) En daar moet ik wel bij aanwezig zijn natuurlijk! Goed, dat is voor nu even de globale planning, hoe het allemaal echt zal verlopen, komen wij maar op 1 manier achter... De tijd zal het leren!:-)

Millstream national park.

Goed, ik heb de eerste maand dus 29dagen aan een gewerkt. De tijd vloog en ik vond het echt niet erg om zoveel te werken. Ik weet waarvoor ik het doe en daar komt nog bij dat er verder vrij weinig in dit plaatsje te doen valt.
Toen ik dan eindelijk op een zondag vrij was hebben wij hier ook gelijk goed gebruik van gemaakt. Wij zijn naar het Millstream national park gegaan dat zo'n 130km verderop ligt. Met 6 collega's van het werk gingen wij hierheen. Heel apart hoe je uit kan kijken naar zo'n dag na 29dagen werken. Voelt bijna of je op mini vakantie gaat, terwijl het maar "gewoon" een zondag vrij is.

Onderweg naar het park zagen wij nog een enorme bosbrand, heel apart om te zien. De rook ging ook recht omhoog en verspreide zich daar, omdat er totaal geen wind stond. Verder rijdend in mijn bus zagen we opeens wat stof opwaaien voor ons op de weg, toen we erdoorheen reden kreeg het busje een flinke ruk. Het was een zeer kleine, plaatselijke tornado, heel apart. Vervolgens wisten 2 jongens een mooie plek waar we van een cliff konden springen. Boven gekomen was het even slikken, zo'n 15mtr hoog. Maar goed, moest wel even springen natuurlijk :-) Vervolgens aangekomen in het park, prachtig uitzicht, heerlijk wezen bbqen bij een plas, waar ook weer "gewoon" grilplaten en gasflessen stonden, gratis te gebruiken. Echt super gaaf blijf ik dat vinden.

Weekje cash werken.

Toen de speeltuin bijna af was, werd het een stuk rustiger bij DME. Gelukkig deed de gelegenheid zich voor om een man die al een klus voor DME gedaan had te helpen. We moesten een hek plaatsen om het nieuwe terrein van DME. Na 2 dagen voor Kel gewerkt te hebben, had ik daar echt genoeg van. De man praatte graag en vooral onzin! Ik had absoluut geen zin meer om voor hem te werken en eerlijk gezegd vertrouwde ik hem voor geen meter. Maar toen vervolgens Jay liet weten dat er de komende week geen werk was, ben ik toch nog maar even de klus voor Kel af gaan maken. Hij zei op een gegeven moment zelfs tegen mij: "Goh, jij praat niet veel he?" Dan krijg je een beetje een beeld hoe ik mij voelde ;-) Ik antwoorde dat ik vond dat je tijdens het werk niet teveel hoorde te praten maar gewoon moest werken... Hahaha Dus datte!

Mijn camper doet het nog steeds super! Ik slaap 's avonds op het nieuwe DME terrein tegenwoordig, daarvoor heb ik altijd op de speelplaats zelf geslapen. Kun je ook nooit te laat op je werk komen he;-) Jay had stroom geregeld voor mij, dus dat was ook allemaal dik voor elkaar.
Verder ben ik nog een ochtend wakker gemaakt door een vrouwlijke ranger, die zei dat wanneer ik hier weer zou slapen ik een boete zou krijgen. Ik heb haar vriendelijk uitgelegd dat ik hier werkte en dat ik 's avonds de security doe. Alsnog mocht het niet, ze wilde zichzelf bewijzen ofzo. Maar goed, telefoontje van de directeur van DME naar de rangers en dat was ook weer opgelost.

Zo, dat was weer even een update vanuit KARRATHA! Waar ik bijna op de helft ben van mijn werk periode. Kijk erg uit om weer te reizen!

Dit keer weinig nieuwe foto's, omdat ik hier nergens op een computer met internet kan. En veel foto's staan op mijn normale camera.

Ik hoop dat mijn ouders een super dag zullen hebben vandaag! Ik zal zo na mijn werk eentje op jullie drinken lieve ouders!:-)

Mocht je in de gelegenheid zijn, dan kun je vandaag voor een stukje taart en vlees van de bbq even langs Dronten gaan om mijn oudjes te feliciteren ;-)

Peel 18, Dronten.

Ik ga nog even een kleine 2 maanden hier knallen in de "voor Australië" aflopende winter, wat inhoud dat we nu van 28 naar de 43 graden gaan... Hoop dat het tot oktober mee zal vallen.

Dikke kus vanaf deze kant van de wereld!

Liefs,

Jesse.




  • 19 Augustus 2012 - 14:23

    Johnny:

    Mooi verhaal weer Gappie.. Gr. Vanaf phi phi ;).

  • 19 Augustus 2012 - 15:24

    Jetske:

    Hè Jesse!

    Lekker bezig daar in australië. Ik vind het knap dat je zo lang kunt reizen hoor! Ik was namelijk blij dat ik weer lekker thuis was!
    Veel plezier nog daar geniet ervan!

  • 19 Augustus 2012 - 17:39

    Victor:

    Hi Jesse, mooie update! Keihard werken lijkt me prima vol te houden als je weet wat er nog in de pijplijn zit. Helemaal mooi dat je familie ook een rol gaat spelen bij de invulling ervan. Met je ouders op zoek naar de Tazmanian Devil, haha! Ayers Rock, the Olgas, Coober Pedy, London Bridge, the Disciples en de Blue Mountains moet je naast de door jouw genoemde hoogtepunten ook nog even zien mee te nemen. Geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesse

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 34683

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

08 December 2011 - 30 November -0001

Journey of my life!

Landen bezocht: