Mr. Lucky in Perth.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu Mr. Lucky in Perth.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu

Mr. Lucky in Perth..

Door: jessedenijs

Blijf op de hoogte en volg Jesse

17 April 2012 | Australië, Perth

Hi there mates!

Daar was ik weer even met een update van wat er nou toch weer allemaal gebeurd is de afgelopen tijd! Want zoals jullie misschien wel weten zit deze jongen niet echt stil de laatste tijd (lees 4,5maand alweer). Ook al ben ik dan misschien al 2,5 week in de omgeving van Perth en heb ik "gewoon" een baan, daar omheen blijf ik van alles beleven! Dus maar even snel beginnen met mijn verhaal!

Nadat Guy en ik dus de eerste week voor Nick hadden gewerkt en onder anderen in het hotel hadden geslapen, zijn we vrijdag (goede vrijdag), na het werk met Nick mee gegaan naar zijn huis. We hebben vrijdag nog "gewoon" gewerkt en de week dus helemaal vol gemaakt, omdat we de klus niet afkregen voor donderdag. Dit kwam ons wel goed uit, want zo konden we gewoon werken op vrijdag en kregen we dus ook gewoon betaald. Het lag niet aan ons overigens dat we de klus niet af hadden gekregen, wij hadden ons best gedaan iig, anders zou Nick ons ook niet uit nodigen om bij hem thuis te verblijven lijkt mij.

Maar goed, Nick woont dus in een schitterend groot huis, midden in de bergen en bossen, ongeveer een half uur rijden vanaf Perth. Hij woont hier samen met zijn vrouw Caren en 2 kinderen Fin van 4jaar oud en Tessa van net 1 jaar oud. Nick en Caren hebben op dit moment ook een au pair in dienst vanuit Engeland, Rachel, zij past dus grotendeels door de weeks op de kinderen en doet wat klusjes in het huis.
Nick en Caren hebben 2 jaar geleden een heel stuk bij hun huis aan laten bouwen en is nu echt super groot kan ik jullie vertellen. Een heerlijke grote veranda om het huis heen, een zwembad ernaast en verder heeft hij ongeveer 4 hectare grond om zijn huis heen waarop hij ook een kleine loods heeft staan voor al zijn gereedschap en spul. Wanneer je uit zijn huis loopt, loop je midden het bos in waar de kangoeroes je zowat voor de voeten springen, de apen door de bomen slingeren en de mooiste papegaai soorten door de lucht vliegen. Al met al een soort van sprookjes huis op een sprookjes plek. Echt schitterend! Het huis bestaat dus uit 2 gedeeltes, een oud gedeelte en een nieuw gedeelte (zo noemt de familie Sugars het zelf ook namelijk). Guy en ik konden in het ouwe gedeelte verblijven en hadden ieder een eigen kamer hier.
Nadat we onze backpacks in onze kamers hadden gelegd hebben we heerlijk buiten op de veranda gegeten, heerlijk in de buitenlucht, waar je uitkijkt over de andere bergen. Erg mooi allemaal en ongelofelijk dat mij dit allemaal weer moet overkomen tijdens mijn reis. En nu was ik hier pas 1,5week. Heb ik een "baan", geslapen in een super mooi hotel voor niets en nu zat ik hier dan aan het avondeten met deze aardige mensen en keek ik uit over schitterende bergen..... pffff........ wat een geluk toch allemaal.... en het lijkt maar niet op te houden..... :D

Goed, weer even bij de les, ben bezig met mijn blog! Na het eten vroegen Caren en Nick wat wij het weekend gingen doen. Nou, wij hadden niet echt plannen ofzo... zoals ik mijn hele reis eigenlijk "niet echt plannen" heb ;-) Caren en Nick vertelden ons dat de ouders van Caren die zaterdag over zouden komen vanuit Zuid- Africa, waar Caren dus vandaan komt. En ze vroegen of wij zin hadden om met hun mee te gaan op hun boot. Caren en Nick hadden dus ook nog een eigen speedboot. Ze zouden de volgende dag een tocht maken over de Swan Rivier met zijn allen. Nou, natuurlijk wilden wij dat! De volgende dag gingen Guy en ik eerst met de bus richting Perth om eens even wat dingen te regelen, want nu we een hele week full time gewerkt hadden en wat geld hadden verdiend, vonden wij dat wij onszelf wel even mochten trakteren op wat nieuwe kleding en wat lekkers! ;-) We Hadden afgesproken dat Nick ons zou bellen wanneer hij in de buurt van Perth was met zijn boot, zodat we zo op de boot konden springen. Om ongeveer 3uur pikte Nick ons op bij een bar aan het water waar we wat aan het drinken waren. We hadden nog wat kleinigheidjes voor de hele familie gehaald, wat stubbyholders voor Nick (dat zijn een soort koelers voor bierflesjes, erg geliefd in Ozzie), een grappig keukenschort voor Caren (want die houd van koken), een leuk klein t-shirt voor Tessa en een stoere zwembroek van Australië voor Fin (heb zelf gelijk maar even dezelfde gehaald voor mijzelf ;-)), verder kwamen wij met een doos van 24 flesjes bier en wat stokbrood met kruidenboter en andere dip sauzen aan boord, dus hier scoorden wij duidelijk punten mee bij de whole familly natuurlijk! Ook een goede indruk op de ouders van Caren die ook aan boord waren.

Na dat we gezellig wat gedronken hadden in de boot, met uitzicht op de hoge gebouwen van Perth kwam Nick met het goede idee om maar eens even die 250pk motor van de boot uit te proberen en verderop te gaan wakeboarden! Had dit 1 keer eerder gedaan met Patricia op het veluwemeer, dus was benieuwd hoe het nu zou gaan. Uiteindelijk zijn Caren, Guy, Rachel, Nick en ik wezen wakeboarden wat echt super was! De zon begon al onder te gaan en een schitterend plaatje was het resultaat. Een oranje hemel kleurde achter ons op terwijl wij over het perfecte wakeboard water scheurden. Al met al... was het weer super! Daarna zijn we naar een klein haventje gevaren waar we met zijn allen wat Thais hadden gehaald en dat op de boot opaten. De volgende dag werden wij om 7uur allemaal gewekt door Fin die druk om het huis schreeuwde tijdens zijn zoektocht naar paaseieren. Na een heerlijk paas ontbijt nam Nick ons mee wat verder het bos in waar we wat kangoereos gingen spotten. Nou die lopen hier dus in hele kuddes door het bos, ongelofelijk. En wat zijn die beesten groot en snel zeg! Maar goed dat ze banger voor ons zijn dan wij voor hun, want als ze dat doorkrijgen zouden ze wel eens de hele wereld over kunnen gaan nemen..... Vervolgens zijn Rachel, Guy en ik naar een strand gegaan vlakbij Perth om hier de rest van de dag lekker te relaxen, want o wat hadden wij het natuurlijk zwaar gehad! ;-)

Het strand verhaal! Goed, hier bij het strand aangekomen, zag alles er weer spik en span uit, zoals ongeveer alles wat ik tot nu toe gezien heb in Ozzie. Parkeer terrein, dan loop je omlaag en kom je uit bij een heerlijk, kort gemaakt, groen grasveld waar wat jongeren genieten van een drankje en een hapje en wat muziek, dan loop je een klein stukje door wat duinen door en kom je uit op een prachtig mooi, fijn zandstrand wat aan een heerlijk verkoelend zeetje ligt. Dus datte.... Weer erg goed voor mekaar allemaal, helemaal met de schone, gratis toilet gebouwen overal en wat ik nog het meest bijzondere vond was wel de ongelofelijke gril platen die keurig verzorgd overal staan bij het gras, waarvan iedereen gratis gebruik van kan maken! BANMNMNMN!! Daar stond dus ook overal wel een groepje mensen omheen met hun eigen meegenomen vlees en wat kruiden heerlijk te genieten van alle soorten vlees! GE-WEL-DIG!!! Dat zouden er meer moeten doen (landen dan he ;-)) Dat is toch super, gewoon alleen je eigen vlees mee moeten nemen naar het strand en daar heerlijk op het vuur gooien en van genieten! Zoiets had ik echt nog nooit gezien! Maar goed, dat dus over het strand.

De volgende dag zijn wij weer met zijn 3en naar een ander strand gegaan, zelfde verhaal eigenlijk. Die dag was Nick druk bezig met het inladen van de boot. Want Nick zou met zijn gezin en ouders van Caren en zijn ouders naar Rottnest Island gaan dinsdag, zij zouden hier tot zaterdag in een huisje verblijven. Nick had dus geen werk meer voor ons voor zijn bedrijf maar stelde ons voor om in zijn eigen tuin wat klusjes te gaan doen. Dit hield in dat wij in zijn huis konden blijven en daar dus ook konden eten, wassen enz. En dat wij overdag dus wat klussen in de tuin om zijn huis zouden doen. Verder vroegen ze of wij ook zin hadden om naar Rottnest Island te komen die donderdag en daar dan tot zaterdag met hun te blijven. Nou, ik hoef vast niet uit te leggen wat wij hierop antwoordden... Idd, zo gezegd, zo gedaan! Guy en ik brachten de hele familie dinsdag naar de rivier en gingen die dag weer terug met hun auto's om in de tuin aan de slag te gaan, dit hebben wij woensdag dus ook gedaan en donderdag ochtend zijn wij naar de haven van Fremantel gereden om daar de ferry te pakken naar Rottnest Island. Dit is een eiland die zo'n 11 km voor de kust van Perth ligt, die omgeven is met mooie strandjes en baaitjes. Eiland ooit ontdekt door mijn over, over, over, over, over grootouders! Jawel, the Dutch men! Maar goed, willen jullie daar nu echt meer over weten, breng dan een bezoekjes aan:

Op het, o zo mooie eilandje aangekomen hebben we onze kleine weekend tassen die we mee hadden eerst even naar het huisje gebracht en zijn daarna de boot opgestapt om naar een mooi blauw, baaitje te gaan, om hier wat te snorkelen. Het was allemaal "weer" geweldig en prachtig om te zien natuurlijk! Voor mij nu volgens mij het 9e schitterende eiland van mijn trip so far. Dus het kan niet op!
Die avond gingen we met Nick, Guy, Rachel, Andrea (zus van Caren) en de moeder van Caren op de boot vissen. Dit was echt lachen! We hadden 2 hengels en voor de rest gewoon wat draad met een haakje eraan. Nou de vissen vlogen je om de oren, achter mekaar haalden we ze binnen! Emmertje vol en hoppa weer terug naar het eilandje om die vissen schoon te maken en de volgende dag op te eten. Het echte backpackers leven kun je wel zeggen ;-) Verder die avond gezellig wat biertjes gedronken en heerlijk gegeten van de gril die ook hier weer gewoon standaard in de tuin stond. Super grote champignons hadden ze ook op de gril gedaan (zou Geert volgens mij heerlijk vinden!;-) en voor de rest heerlijk vlees natuurlijk. Daarna nog even gelachen met Rachel, Caren, Guy en de zus van Caren bij de plaatselijke karaoke bar en toen heerlijk mijn "openlucht" bedje in om even van de prachtige sterren hemel te genieten en vervolgens lekker in slaap te vallen. Ik sliep namelijk buiten, half onder een afdak op een bankje. Het was namelijk even improviseren, omdat Guy en ik er later bij waren gekomen. Maar ik stelde voor om gewoon lekker buiten te slapen en dat is mij erg goed bevallen! Wat heb ik daar heerlijk geslapen 2 nachten! Je bent backpacker of je bent het niet! :D

De volgende ochtend heerlijk met zijn allen ontbeten en tijdens het ontbijt hoorde we een helikopter overkomen. Wanneer er hier een helikopter laag overvliegt, langs het strand, weet je dat ze haaien aan het spotten/zoeken zijn. En wat hoorde wij een tijdje later van de buurman... Idd dat er een 5meter lange haai gezien was! En wel precies op de plek waar wij de dag ervoor hadden gesnorkeld! Nou, das ook wel een gezellige bende natuurlijk. Al de stranden aan die kant waren die dag verder afgesloten natuurlijk. Dus wij zijn naar een ander strand gegaan die dag. Een prachtig stukje strand weer met de vuurtoren van Rottnest aan het einde. Hier heerlijk (niet te diep) het water in geweest en liggen bakken. Die middag hebben we nog even gezellig met de ouders van Caren en Nick wat biertjes gedaan bij hun huisje en zijn 's avonds heerlijk wezen uit eten bij een restaurant met iedereen. Was ook weer super gezellig!

De volgende dag was het alweer tijd om naar "huis" te gaan. We hielpen de familie 's ochtends nog even mee met de boot inladen en Guy en ik hebben daarna de ferry richting Fremantel gepakt. We hadden afgesproken dat Guy en ik die dag Fremantel zouden bezoeken en later wel met de bus richting het huis van Nick zouden komen. Aangekomen in Fremantel met de ferry konden we zo richting het centrum lopen, wat er erg mooi uitzag allemaal. We zijn hier nog over een markt gelopen en vervolgens even bij een informatie post aan een oude (waarschijnlijk) vrijwilliger gevraagd waar we nu het beste heen konden voor een lekker koel biertje. Zo belanden we uiteindelijk in de haven bij de meeste bekende bierbrouwerij van Fremantel. Het was er erg druk en je kon hier heerlijk buiten zitten en een keuze maken uit wel 88 verschillende soorten bier. Het was een ouwe bierbrouwerij namelijk, dus qua bier zaten we hier wel goed. Na wat biertjes genuttigd te hebben zijn we de trein ingestapt richting Perth. Hier hadden we afgesproken met Dean, die we nu al 1,5week niet gezien hadden. Hij had inmiddels ook een baan in de bouw en zo waren we allemaal al vrij snel voorzien van wat werk en konden we nu dus "genieten" van ons wel verdiende weekend! Want tja, we hadden toch alweer 2 dagen gewerkt die week en hadden het ook zo zwaar gehad op Rottnest natuurlijk.... :D We belandden op een prachtig terras aan het water waar er ook wel degelijk wat bier geschonken werd. Rob, een vriend van Guy die ook al een aantal maanden in Perth was schoof ook nog even gezellig aan en zo zaten we hier tot een uur of half 10 gezellig met zijn allen onze "spannende" belevenissen van de afgelopen week te vertellen. Het was weer een erg geslaagde zaterdag! En wat was het lachen met die gekke Engelsen weer! Guy is normaal een echte heer, maar na wat biertjes, kwam zijn "Liverpool" fan kant weer helemaal naar boven! Wat hebben we gelachen!

Zondag ochtend stonden we weer op en maakten we ons eigen roer eitje weer klaar. Nick kwam Guy en mij vertellen dat hij eigenlijk nog maar werk tot woensdag voor ons had in zijn tuin en dat het dan, voor nu, even op hield. Nu wisten wij dus een beetje waar we aan toe waren en moesten we opzoek naar een nieuwe job + onderkomen. Dit was een prachtig begin natuurlijk en veel beter kan het eigenlijk niet worden. Maar goed, we zullen zien hoe het verder zal gaan. We zijn die zondag met de zus van Caren en haar man naar een terras gegaan in Perth zelf. Andrea had ons uitgenodigd om samen met hun en wat andere vrienden van haar daar wat te drinken. Hier in west Australië zijn ze helemaal gek op sunday sessions, dat houd in dat er wat muziek gedraaid wordt op het terras en iedereen daar, opgetut en al, wat komt drinken. Was erg gezellig en zijn naar nog 3 andere plekken gegaan om wat te drinken en te eten. Andrea en Paul wonen op ongeveer 10minuten van de stad en stelden Guy en mij voor om na woensdag bij hun te verblijven. Dan konden we ook wat makkelijker achter nieuwe jobs aangaan, omdat we sneller in de stad kunnen zijn. Echt super natuurlijk! Zulke hostels zijn helemaal zo verkeerd nog niet! ;-) Maar uiteindelijk proberen Guy, Dean en ik toch een soort van eigen appartement te huren voor een aantal maanden en ook een job te vinden voor een paar maanden. Maar goed, daar zijn we nu dus mee bezig. Ondertussen heeft Caren ook weer wat telefoontjes gepleegd en kunnen we misschien volgende week voor haar schoonbroer werken die een sloop bedrijf heeft. Zo blijven we dus lekker bezig en verdienen we wat geld.

Het heeft allemaal met connecties te maken hier en die krijg je het snelste wanneer je erop uit gaat, dus zulke zondagse uitjes zijn niet alleen handig voor wat drankjes, maar ook voor werk bijvoorbeeld. We zijn zaterdag bijvoorbeeld ook uitgenodigd op een huis feest waar een helemaal mensen komen met eigen bedrijfjes enzo. Dus daar zullen we helaas ook wat biertjes moeten gaan drinken en wat connecties op gaan doen. Wie weet wat dat weer allemaal zal brengen!
Goed, al met al, blijven we lekker bezig zo en weten we nooit wat ons de volgende dag,week of maand te wachten staat! 1 groot avontuur dus! I LIKE!

Het is een soort van nieuw leven opbouwen op een nieuwe plek op dit moment, omdat je niemand kent en niet eens een vast adres hebt voor jezelf. Het is spannend en echt een avontuur. Ik ben nog niet echt bezig met de rest van mijn reis, ik wil gewoon eerst even lekker hier genieten! Daar ben ik volgens mij erg goed mee begonnen. Het weer is hier trouwens echt PERFECT! Overdag heerlijk warm/ heet, maar op een fijne manier, niet dat je je gelijk kapot sweet zodra je iets gaat doen, maar gewoon lekker. En 's avonds koelt het echt af, wanneer de zon weg zakt in zee. Lekker je trui aan en genieten van het wat koelere weer.

Goed, het is alweer een heel verhaal geworden, misschien de volgende keer maar weer op mijn telefoon typen.. ;-) Ik zal nu even wat foto's van de afgelopen week op mijn facebook zetten en de link weer hieronder zetten, zodat ook de familie, vrienden of andere mensen die niet in de wereld van facebook leven, toch ook mee kunnen genieten van al het moois aan deze kant van het bolletje.

Tot de volgende keer, wanneer ik misschien in een hostel/ hotel/ huis/ farm/ tent/ station of weet ik het, zal verblijven...

ADIOS! X Jesse!

Link foto's "Australia" map:

Link foto's "WTF is Jesse" map:

Link bedrijf van Nick (voor degene die willen weten waarvoor ik gewerkt heb):

• 16 April 2012 - 18:37

Moes:

Fantastische verhalen. Geniet ervan jongen!

• 16 April 2012 - 20:00

Geert:

Man,wat een verhalen.Maar goed dat je het opschrijft.dit kun je anders nooit onthouden!Geweldig!Wat een gastvrije mensen.Geniet er nog maar lekker van!

• 17 April 2012 - 16:12

Truus:

Hi neef, begin nu toch wel een klein beetje jaloers te worden!! Heerlijk verslag weer. Veel succes met het vinden van een baan en woonruimte. Groetjes.

• 23 Mei 2012 - 17:15

Jan Benning:

He Jesse,

Helemaal aan de andere kant van de wereld. Je bent toch maar een globetrotter geworden. Zo'n jongen helemaal uit Dronten bij de Aboriginals. Super man. Ik hoor dat vandaag van je moeder. Groot gelijk Jesse, de wereld is groter dan Nederland. Zal je verhalen volgen.
    Dat je zo'n reisverslaggever zou worden..........................