Part 2. Australia! Arrival @ Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu Part 2. Australia! Arrival @ Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu

Part 2. Australia! Arrival @ Perth!

Door: jessedenijs

Blijf op de hoogte en volg Jesse

05 April 2012 | Australië, Perth

Hai there MATES!!

Hier dan toch eindelijk een klein berichtje/blogje van mij uit Australië. Ik ben hier nog geen week, maar het voelt alsof ik gewoon lekker in mijn eigen woonplaats ben. Niet net als in Amsterdam natuurlijk. Maar het voelt gewoon fijn en goed hier, al vanaf de landing op het vliegveld van Perth.

Ik schrijf dit blogje (want dat gaat het worden denk ik) op mijn telefoon deze keer. Want ik heb simpelweg geen tijd om een internetcafé op te zoeken en een dag aan mijn blog te zitten. Dus sorry daarvoor, al zullen sommige lezers daar misschien juist wel blij mee zijn ;-)

Goed, maar snel beginnen! Het was dan zover! Na bijna 4 maanden zuid- oost Azië was het tijd voor part 2 van mijn reis! Australië!! Ik vloog donderdagochtend om 8:50uur vanaf Bali int. airport richting Perth. De taxi pikte mij om 6uur al op, omdat ik niet zeker wist of ik nou 2 of 3 uur van tevoren, mijn 7e vlucht van deze trip, op het vliegveld moest zijn. Goed, na nog van het nationale naar het internationale gedeelte gerend te hebben was ik dan toch nog optijd ingecheckt. Het vliegtuig zat half vol, naast mij een zwaar ADHD kind, met naast hem zijn vader (aka the Rock). Had een leuk gesprek met deze in Perth woonachtige New-Zeelander. Aangekomen op Perth voelde ik mij na het Azië avontuur gelijk een soort van thuiskomen. Een heerlijk, schoon vliegveld, vriendelijke mensen (zelfs het vrouwtje die mijn paspoort controleerde) en niet al te druk. Nadat ik "de stempel" in mijn paspoort had laten zetten, waarvan ik misschien dacht dat "something special" zou zijn en nog aan het vrouwtje vroeg of ik nu dus nog 365 dagen de tijd had, ben ik met een shutle busje naar mijn hostel gegaan.

Ik ben naar het "onder de backpackers" beroemde Billabong hostel gegaan die mij was aanbevolen door Jason uit Canada, die ik op de gili eilanden had leren kennen. Nou, dit was ff andere koek dan Azië hoor! Hoppa, $144,- voor 4 nachten! HUHHHHHH!!! Daar kan ik in Thailand een week in een "duur" hotel voor zitten of in Maleisië een maand uitgebreid voor eten!! Er moet duidelijk gewerkt worden in Australië!
Het was hier rond de $30,- voor een nacht in een 8 persoons kamer, een kamer die van Redmar had kunnen zijn in haar jongere jaren! Er was namelijk een BOM ontploft volgens mij!! Overal kleding, schoenen, bh's (nou heb ik daar nooit zoveel problemen mee natuurlijk)! Vrouwenkleding idd! De dames die ook op de kamer zaten, zaten duidelijk al een tijdje in dit hostel!

Goed het hostel was een echt backpackersoord. 56 kamers, grote keuken en kantine waar iedereen zelf kon koken. Klein zwembadje buiten en een heleboel backpackers! Hier leer je dus echt super snel anderen kennen en iedereen heeft natuurlijk weer andere verhalen. Prachtig! 's avonds wordt er gezellig buiten heerlijk wat gedronken, kaartje gelegd, muziek gedraaid. Ik kreeg echt een beetje een schoolkamp gevoel, erg grappig. Het is hier trouwens echt heerlijk weer nu! Overdag graadje of 30, wat schapen wolkjes onder een blauwe hemel en 's avonds koelt het lekker af.

Ik leerde hier al snel heel veel mensen kennen natuurlijk. Zal jullie alle namen en details besparen. De jongens waar ik veel mee omga zijn Dean en Guy from the UK. 2 jongens uit 2 verschillende plaatsen uit Engeland die ook net een dag in hetzelfde hostel zaten en elkaar daar ook pas hadden.leren kennen. Prachtige figuren. Beide met de intentie om naar Perth te vertrekken, hun gereedschap mee te nemen en hier op dit eiland zo snel mogelijk een permanent visa te krijgen om niet meer terug te hoeven naar dat "shithol"! (hun woorden). Iig, werkers in de bouw-industrie die hier dus aan de bak wilden. Leuke, spontane gasten met wie ik erg kon lachen. Er zaten veel Engelsen in het hostel trouwens, bij elkaar erg mee gelachen, stelletje idioten! In het hostel stond ook een tv, waar zo'n beetje iedere avond Australisch footy op te zien is. Wat een geweldige sport joh! Soort rugby, maar dan met Ozzie rules. Een heel groot, rond veld, 2 soort van goals, maar dan met 4 palen... Ach, zal het niet helemaal uit gaan leggen;-) Zoek maar even op op youtube ofzo. Iig erg leuk om naar te kijken en zo'n beetje de grootste sport hier.

Maar goed, mijn eerste dag had ik dus nog mooi de tijd om wat dingetjes te regelen, omdat ik al rond 3uur 's middags in het hostel was. Dus ben ik gelijk de stad in gegaan om even een sim-kaart te halen, bankrekening te openen en een tax file nummer aan te vragen. Die heb je nodig voor de belastingaangifte wanneer je wilt gaan werken. Al deze dingen waren zo geregeld. Dus nu kon het werk zoeken beginnen! Dat doet dus zo'n beetje iedereen die naar Perth komt, echt alle backpackers uit het hostel waren druk aan het zoeken. Met dank aan mijn zus had ik al een mooie cv in mijn mailbox, dus nu was het zaak om het internet op te gaan. Ik heb de volgende dag dus op alle baantjes gereageerd en zou wel afwachten waar mij dit zou brengen. Het was vrijdag dus ging ik er al vanuit dat ik maandag pas antwoord zou krijgen op de meeste mailtjes.

De volgende dag zat ik 's ochtends aan het ontbijt toen de vrouw van de receptie naar mij toe kwam met een briefje en vroeg of ik nog werk zocht. "Yes, I do!", zei ik natuurlijk! Op het briefje stond het nummer van Nick die mensen nodig had om tuinen aan te leggen. Hoppa! Ik belde Nick op en vroeg hem of hij nog steeds op zoek was. Hij had nog steeds 2 jongens nodig, dus dat kwam goed uit. Guy en ik moesten maandagochtend om 6uur in Midland zijn, daar zouden we opgepikt worden en zouden we gelijk aan de slag kunnen. Zo makkelijk en snel kan het hier gaan dus! Binnen 2 dagen een bankrekening, Australisch telefoon nummer, belastingnummer en nu dus ook... EEN BAAN!

Het weekend verder. Heb ik weinig gedaan,even een shirt met lange mouwen gekocht, want de Australische zon kan een killer zijn, dus moest wel iets hebben waarin ik gewoon kon werken.

Maandag ging de wekker dan om 4:45uur om optijd de trein te kunnen pakken om optijd op mijn "werk" te zijn!:-)

Nick is een man van 38jaar die al 10jr zijn eigen hoveniersbedrijf heeft. Hij heeft 4 man voor hem werken en had voor deze klus even wat extra hulp nodig, want deze klus moest deze week af. We moesten 5 tuinen van 5 modelhuizen op een golfpark die nog in aanbouw was gaan inrichten. Planten, gras, druppelsysteem, schors, alles erop en eraan dus! Wanneer ik terug ben kan ik zo solliciteren bij Wes of bij mijn oom!;-)

We zaten daar ergens in de bergen tussen de kangoeroes op een golfterrein. Hier ben ik er ook achter gekomen hoe gevaarlijk de zon kan zijn... Ondanks wat smeren, toch nog redelijk verbrand. Het werk was erg leuk vond ik, al was het wel zwaar met maar 1 pauze. De klus moest af, dus was de druk hoog. Heerlijk lekker buiten werken, super vies aan het einde van de dag, ik vond het iig erg leuk om te doen. Ik moest er af en toe wel even aan denken wat ik nu eigenlijk aan het doen was. Een aantal maanden geleden stond ik nog voor de klas met een voetbal of softbalknuppel in de hand en nu stond ik dan aan de andere kant van de wereld in een land waar ik nog geen week was met een hark en een schop in de hand met allemaal Australiërs en een engelsman om mij heen, tuinen aan te aanleggen! Geweldig toch!:)

Nick vertelde dat hij 15jr geleden een jaar door Europa had gereisd en wist dus precies hoe het werkte. Wij moesten bijna 2uur reizen om op de werkplek te komen, dat was dus niet echt ideaal. Nick kwam 's middags naar mij toe en vroeg mij of Guy en ik misschien in de buurt wilde slapen, natuurlijk wilden wij dit. Nick ging even bellen en had het zo geregeld. De volgende dag konden wij inchecken na het werk in een hotel wat bij het golfpark hoorde! En nog helemaal gratis ook! Niet met 8 personen op een kamer! Geen stapelbedden! Gewoon heerlijk in een luxe hotel! Nu konden we ook wat langer blijven liggen (tot 6uur). Wat heerlijk! Dat heb ik weer!:-) Om het verhaal nog even wat mooier te maken.... Nick heeft ons zelfs uitgenodigd om na deze week bij hem te logeren! Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen en woont ergens afgelegen buiten Perth. Echt super aardig van hem. Hij weet hoe het is om te reizen en vind het leuk om ons een beetje te kunnen helpen. Morgen na het werk gaan we dus met hem mee. Nu zitten we nog even avondje in het hotel ( wat helemaal niet vervelend is hoor!:-)

Ik vind het tot nu toe iig helemaal geweldig, al heb ik nog bijna niets gezien hier. Ik ben deze week iig weer eens lekker aan het werk en verdien weer eens even wat knaken, zodat ik over 2/3 maanden weer heerlijk kan reizen en dingen kan zien! Jullie weer kan lastig vallen op fb met mijn foto's!:-)

Dit was zo ongeveer mijn start in Australië! Een super start waarbij ik nog regelmatig even bij stil sta om mij goed te realiseren waar ik nu eigenlijk wel niet ben en hoe mooi mijn reis tot nu toe al is. Ik realiseer mij maar al te goed hoe speciaal en mooi dit alles wel niet is, maar weet ook dat dit een keuze is geweest, een keuze die ik zelf heb gemaakt, een keuze die veel mensen ook kunnen maken...

Ik ga nu snel mijn ogen sluiten, morgen weer aan het "werk"! Mijn blog is een stuk korter en minder gedetailleerd dan jullie misschien gewend zijn, maar dat kan gewoon even niet anders.

Ik zal binnenkort wel weer een Ozzie foto mapje maken, zodat ik weer een link bij mijn blog kan zetten.

Groetjes en vrolijk pasen trouwens allemaal!;-)

Tot de volgende x!

Jesse from Perth!:-)

  • 05 April 2012 - 15:34

    Appie:

    Jesse Top man !!! Klinkt goed, keep on moving ;-)

  • 05 April 2012 - 15:59

    Victor:

    Klinkt goed, Jezz! Ozzie rules wedstrijd moet je zeker nog meepikken het komende jaar. Is echt super om mee te maken en die gasten kleunen er in! Niet normaal! succes met de groene vingers

  • 05 April 2012 - 17:26

    MNQ:

    Geniet van je blogs :) Enjoy every minute !!!

  • 05 April 2012 - 17:53

    Lisa, Dacil En Isora:

    proud of you!

    Kus

  • 05 April 2012 - 19:05

    Geert:


    Prachtig dat je reis tot dusver aan je stoutste dromen beantwoordt!!Laat ons maar lekker meegenieten!!Vroeg opstaan als het nodig is ,is nooit een probleem voor jou geweest.Proud of Tou.Have a nice eastern , son.Tot skypes!!

  • 06 April 2012 - 10:10

    Marielle :

    Heerlijk man! Leuk om je blog weer te lezen. Super cool en goed dat je er ook zo bij stil staat hoe bijzonder dit is, want dat is het echt!

  • 06 April 2012 - 11:01

    Sharita:

    Super Jesse, echt leuk je verhalen te lezen!!!! Genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesse

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 34680

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

08 December 2011 - 30 November -0001

Journey of my life!

Landen bezocht: