Gili blogje! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu Gili blogje! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jesse Denijs - WaarBenJij.nu

Gili blogje!

Door: jessedenijs

Blijf op de hoogte en volg Jesse

28 Maart 2012 | Indonesië, Kuta

Hallo iedereen over de hele wereld! (Want dat zit iedereen nu wel zo'n beetje...)

Hier dan even mijn laatste berichten uit het "O zo mooie zuid-oost Azië"!!! Over 18uur vertrekt mijn vlucht hier vanaf Bali richting Perth, waar mijn "work/holliday" visum voor een jaar in zal gaan! Een nieuw deel van mijn reis kan je wel zeggen. Alles zal een stuk anders zijn in Australië, dan de afgelopen 4 maanden in deze hoek van Azië. Dat merk ik al gelijk met de prijzen van de hostels die ik even bekeken heb. Maar goed, dat weet je van tevoren, dus kan je lang en breed over lullen, betalen zul je! Maar goed, hoort dabei!

Mijn afgelopen week was een schitterende, afsluitende week, van een prachtige reis door dit gedeelte van de wereld kan ik wel zeggen. Ik zal niet heel erg ingaan op details, waar ik normaal nog wel een handje van heb, want ik heb simpelweg niet zoveel tijd en mijn oor begint ook weer op te spelen sinds 2 dagen.

Gili-Islands.

Goed, vorige week gingen we dan weg uit Bali. Ik was nog steeds met Ivet, die moest ook die boot hebben, maar heb ik achtergelaten op Lombok, vanwaar ik nog even verder moest met het busje en de boot naar de Gili-eilanden. We hadden de slow boot gepakt, want tja.... 40euro voor een fast boot, die er zo'n 4-5uur over doet of een slow boot voor 16euro die er "iets" langer over doet... Is toch weer bijna 1 hele nacht in een hostel slapen in Australië en bijna een week slapen in een hostel in Thailand ;-) Maar goed, we werden 's ochtends om 6uur opgehaald, busje in, naar de haven 2 uur verderop. Vanaf daar de boot in, 5uur later arriveren in Lombok, dan weer busje in naar andere haven waar je 2uur later aankomt en dan nog half uur op een klein bootje naar Gili Trawangan. Al met al ben je toch zo'n 13uur onderweg, maar je hebt het gevoel dat je er zo bent hoor... Zit allemaal tussen de oren zal ik maar zeggen. Goed, de gili-eilanden.... zijn 3 kleine eilandjes voor de kust van Lombok, wat weer een groot eiland is van Indonesië zeg maar. De eilandjes liggen vlak bij elkaar en zijn allemaal piepklein. De grootste en dus Gili-Trawangan, waar ik op zat. Hier is ook nog wat te doen namelijk, wat barretjes enzo. Op de andere eilandjes is helemaal niets te doen, alleen maar strand, wat resorts en that's it. Ik kwam om 7uur 's avonds aan in het donker. Ik stapte van de boot en werd al gelijk aangesproken door een mannetje of ik een slaap plek nodig had. Normaal vermijd je deze mannetjes en loop je door en ga je zelf op zoek. Maar goed, ik was al redelijk moe, had honger en wilde gewoon snel wat hebben. Ik vroeg hem hoeveel zijn bungalow kostte. 150.000 antwoordde de man. Ik lachte en zei gelijk: You're a funny man! En toen werd de prijs gelijk even bijgesteld naar 120.000 (zo snel verdien je hier 3euro!;-)). Ik vond het allemaal best en dacht, als het niets is, zoek ik morgen wel verder. Maar het bleek een super leuk en goed bungalowtje te zijn! Regendouch buiten onder de open lucht, een overdekt gedeelte met 2 stoelen en een tafeltje voor en het was nog inclusief ontbijt ook nog, wat overigens ook nog echt goed was ook! Een goed begin dus!

De eilandjes zelf zijn wederom weer prachtig! Witte stranden, dan heel ondiep, prachtig, helder blauw water tot wat ongeveer tot 20-50mtr van het strand tot je knieën komt en dan wordt het pas wat dieper. Al met al, weer erg mooi allemaal! De eerste dag bedacht ik om gewoon even lekker een rondje te lopen over het eiland, hier doe je lopend ongeveer een kleine 2uur over. Waarvan ik ongeveer 1,5uur helemaal alleen over het strand heb gelopen. Af en toe even stoppen en een duik nemen en vooral te "genieten"! Ik had bedacht dat ik hier wel zo'n 5 dagen zou kunnen blijven om dan weer terug te gaan naar Bali. Het was niet echt druk op het eiland vond ik, maar daar zeiden ze dat het redelijk druk was. Dit kwam doordat er op Bali, 23 maart, een silent-day is. Dat is iets typische Balinees en maar 1x per jaar. Op die dag mag niemand uit zijn huis/hotel komen en mag je dus de straat niet op. Zelfs de toeristen niet. Wanneer je dit wel doet kun je een boete verwachten van de politie die erop controleert. Ik zag dit ook niet echt zitten en ben, mede door die dag, ook maar naar de gilies gegaan. Al was dit natuurlijk geen straf hoor! ;-) Goed, op de gilies heb ik vooral erg rustig aan gedaan. Ik heb er 2 jongens uit Canada ontmoet, waar ik de laatste 3 dagen veel mee ben om gegaan. Kevin en Jason zijn pas "echte reizigers" kun je wel zeggen. De 2 jongens ontmoeten elkaar zo af en toe "ergens op de wereld". Zo hadden ze nu even op Lombok afgesproken. Ze zijn beide al zo'n 4 jaar aan het reizen en denken niet eens aan stoppen met reizen. Zodra het geld zo'n beetje op is duiken ze de mijnen in, in Canada en komen daar na 4 maanden weer eens uit en trekken er dan weer een jaar of langer op uit. Ze zijn op erg veel plekken geweest en hadden echt de prachtigste verhalen! Ook konden ze mij veel vertellen over Australië, zo heb ik de eerste paar dagen ook een hostel geboekt die Jason kon aanbevelen in Perth. Ik heb erg met de jongens gelachen en iedere avond waren we tot laat gezellig wat drankjes aan het weg werken... Al met al heb ik een heerlijke week op de gili eilanden gehad, vooral rustig aan gedaan en genoten. Maar na 5 dagen toch weer een klein bootje gepakt om van het eiland af te komen. Wie weet ga ik je ooit nog weer eens zien in de toekomst Gili.. ;-)

Ik ben bij aankomst in het "o zo prachtige Kuta Beach;-)" weer gelijk terug gegaan naar mijn grote vriend, Sugi en heb daar weer een kamer geboekt voor mijn laatste 3 dagen hier op Bali. Was leuk om weer eens terug te gaan naar een hotel waar je het goed hebt gehad. Dan voelt het bijna als thuiskomen en het personeel die aan het werk waren en Sugi waren volgens mij ook blij om mij weer te zien. Echt leuk is dat dan. De afgelopen 3 dagen heb ik vrij weinig gedaan. Ik heb nog even wat gedronken met Sanne Bauer, een oud collega van het AG Bell college. Die was ook toevallig op Bali, las ik op facebook, dus even afgesproken. Blijf het toch een mooi iets vinden, dat facebook. Als ik nu zie hoe dit medium gebruikt wordt door mijn familie. Echt mooi! Omdat iedereen overal over de wereld zit op dit moment is dit gewoon erg handig. Verder heb ik drie dagen geleden een meid uit Bordeaux ontmoet waarmee ik nog een paar mee naar het strand ben geweest. Verder mijn laatste wasje gedaan en nu zo goed als klaar voor deel 2! Het is alleen minder dat ik weer wat last van mijn oor begin te krijgen, hoop dat de oordruppels hun werk gaan doen en niet dat ik dadelijk begin met ziek zijn in Australië.

De reis tot dusver, hier door zuid-oost Azië heeft een hele grote indruk op mij gemaakt kan ik wel zeggen. Als ik zo terug kijk op mijn reis tot dusver, kan ik echt terugkijken op een hele bijzondere trip. De dingen die ik heb meegemaakt in de afgelopen 4 maanden zijn van zoveel waarde voor mij en zullen mij mijn leven lang bijblijven, dat weet ik zeker! Niet alleen de mooie dingen natuurlijk. Ook de minder leuke verhalen en dingen die ik heb gezien zullen mij bijblijven. De vele mensen die ik heb leren kennen en waarmee ik nog steeds contact heb is echt leuk. Je leert zoveel en makkelijk mensen kennen tijdens het reizen, dat is echt ongelofelijk! Zo zat ik eens even te denken en tijdens mijn terug reis naar Bali vanaf de gili-eilanden had ik alleen alweer 6 mensen leren kennen. Dat gaat echt zo snel wanneer je in je eentje reist. Dan gaat het van: "waar kom je vandaan? Hoelang ben je al aan het reizen? En hoelang en waar ga je nog naartoe?" Nou en voor je het weet ben je 3 weken met elkaar aan het reizen! Echt leuk is dat!

Maar goed, ik ga dan nu toch echt het verhaal "zuid-oost Azië", voor deze keer, afsluiten en ik heb zo'n gevoel dat ik hier nog wel weer eens in mijn leven zal komen. Ik heb natuurlijk nog lang niet alles gezien en dat moet je ook helemaal niet willen tijdens zo'n reis. Genieten van de dingen die je meemaakt, ziet en doet en de rest komt misschien nog wel eens!

Morgenvroeg vlieg ik dan richting Perth, waar ik wil proberen een aantal weken, misschien wel maanden te werken, om dan weer lekker verder te reizen door Australië. Hoe gek het misschien voor sommige mensen zal klinken, heb ik na 4 maanden reizen ook wel weer zin om te werken. Het reizen en de bijzondere plekken zien werd al een soort van normaal en ik denk dat je na wat werken weer extra van alles kunt gaan genieten. Zoals je tijdens je reis ook bezig bent met het afwisselen van stad en strand, berg en dorpje, ben je zo ook in het leven een beetje bezig met werken en vakantie (reizen in dit geval). Ik zal proberen ook in Australië dit blog bij te houden, al heeft het mij in de afgelopen maanden best wat tijd gekost om te schrijven. Tijd wat ik misschien in Australië wat minder zal hebben. Maar goed, ik ga mijn best doen!

Bedankt voor al jullie reacties tot dusver iig! Super leuk om te merken dat er mensen aan de andere kant zijn die ook een beetje met je meereizen!

Voor degene die mijn blogs echt hebben gevolgd. Lisa is inmiddels bevallen van een super mooie, gezonde dochter, Isora! Heel veel geluk, gezondheid en het beste toegewenst voor jullie allemaal Lisa! Volgens jaar zal de klus papa weer zijn klusjes in het huis doen hoor.. ;-)

Jamal, succes met de bruiloft van je broer! En Najib, alvast gefeliciteerd met je verjaardag en succes op de nog grotere dag erna!

Voor de rest wens ik mijn ouders heel veel plezier in Dubai de aankomende week! Geert, laat Klaasje maar even rustig alles zien daar! Alvast een generale voor de "echt" grote trip van december!

Dan zijn alleen Redmar en Amber dus nog in Nederland! Wat grappig he! Want Marit vermaakt zich ook wel op haar vakantie (uhhh studie trip) in Suriname ;-)

Ik ga nu echt afsluiten, zal weer de linkjes van de laatste foto's onderaan dit blog zetten en dan ga ik mijn tas inpakken en begint mijn Australië avontuur!


Groetjes vanaf Bali!

Jesse....


"WTF is Jesse" map link:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.390113660999703.99619.100000032162818&type=3&l=26123f6328

"Indonesia" map link:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.388059397871796.99157.100000032162818&type=3&l=b5942026e5





  • 28 Maart 2012 - 14:20

    Geert:

    Mooi verhaal en waardige afsluiting van deel1.Nu niet ziek worden!!Goede reis en bedankt voor de goede wensen.Ik zal Klaasje ook enthousiast maken over Dubai!!Hele goede reis en pas goed op jezelf en wees erop verdacht dat je een heel andere cultuur binnenstapt!!!Viel spass.

  • 28 Maart 2012 - 16:31

    Lisa:

    Jesse!!! Kan gewoon niet geloven dat je nog een jaar weg zult zijn! Pffff. Dan loopt Isora al!! Maar het is je gegund, al missen we je echt hoor.
    Dikke kus van ons en geniet in Aussie
    Ben benieuwd wat je daar voor werkt zult gaan vinden ;)

  • 28 Maart 2012 - 20:29

    Truus:

    Bedankt voor de mooie foto's en het verhaal. Veel succes in Australie!! Groetjes.

  • 29 Maart 2012 - 07:47

    John-Robin:

    Goede reis pik en spreek je snel...

  • 02 April 2012 - 19:18

    Floor:

    Jesse ik heb genoten van je mooie verhalen over Azië! Zo erg dat ik nu steeds meer zin heb om zelf te gaan en flink aan het sparen ben! Echt jammer dat je nu daar weg bent, want de verhalen waren fantastisch om te lezen en weg te dromen! Hopen dat je het flink naar je zin hebt in Aussie! Ik kijk uit naar die verhalen! Succes daar maat! Xx Floor

  • 07 April 2012 - 12:16

    Lucy Boer:

    hoi Jesse, met veel belangstelling je reisverslag tot nu toe gelezen. Prachtige foto's, je geeft een heel goed beeld weer. Nu een nieuw continent, dit wordt dus weer genieten! Veel plezier en groeten uit Bedum, Jack en Lucy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesse

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 34682

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

08 December 2011 - 30 November -0001

Journey of my life!

Landen bezocht: